کد خبر: ۶۶۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
بجنورد- استاندار خراسان شمالی گفت: تمام بانوانی که شرایط بیمه شدن در صندوق بیمه کشاورزان، روستائیان و عشایر را دارند طی ۶ ماه آینده بیمه خواهند شد.

به گزارش آرانیوز:محمد علی شجاعی ظهر دو شنبه در نخستین مجمع مشورتی بانوان که در استانداری خراسان شمالی برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته ۹ هزار و ۲۱۸ نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بیمه شده‌اند که بالاترین تعداد بیمه شدگان در ۱۵ سال فعالیت صندوق بود.

استانداری خراسان شمالی ادامه داد: ۳۱ درصد بیمه شدگان در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال گذشته را زنان تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بر اساس آمار اعلام شده ۱۱ هزار و ۹۰۷ نفر زن سرپرست خانوار فاقد بیمه در سطح استان وجود دارد که باید بعد از بررسی اینکه چه تعداد از آنان شامل این بیمه می‌شوند، طی برنامه زمان بندی مشخص و تقسیم وظایف برای دهیاری‌ها، بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تا ۶ ماه آینده بیمه شوند.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود بر شناسایی و سطح بندی استعدادهای دانش آموزان نخبه استان برای تعریف بسته‌های حمایتی تاکید کرد و گفت: تا یک هفته آینده لیست دانش آموزان نخبه استان بر اساس سطح استعداد تهیه و بسته‌های حمایتی ویژه شامل تأمین امکانات و تجهیزات علمی، اعزام دانش آموزان به اردوهای علمی، بازدید از فضاهای آموزشی، دعوت از اساتید برتر جهت آموزش و … تعریف شود.

شناسایی فضاهای ورزشی مسقف و غیر مسقف ویژه بانوان از دیگر دستورکارهای این نشست بود که استاندار خراسان شمالی در این خصوص گفت: تعدادی از ۸۰ سالن ورزشی موجود در سطح استان باید بر اساس نیازسنجی طی زمان بندی مشخص به طور اختصاصی در اختیار بانوان قرار بگیرد.

وی افزود: پس از اتمام قراردادهای جاری سالن‌های ورزشی باید حداقل در هر شهرستان یک سالن در اختیار پیمانکار بانو برای استفاده ۲۴ ساعته بانوان از سالن‌های ورزشی قرار بگیرد.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود بر شناسایی فضای ورزشی غیر مسقف ایمن با دسترسی آسان ویژه بانوان از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان تاکید کرد.

راه اندازی کلینیک سلامت روان در شهرستان راز و جرگلان از دیگر تأکیدات استاندار در این نشست بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار