کد خبر: ۶۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷
مشهد - معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی از مفروش شدن بالغ بر ۲۰۰ هزار مترمربع از اماکن متبرکه رضوی در شب‌های قدر خبر داد

به گزارش آرانیوز:امین بهنام بیان کرد: بخش‌های مختلف اماکن متبرکه رضوی از صحن‌ها، غرفه‌ها، رینگ‌ها تا فضاهای بیرونی حرم مطهر، برای آسایش و رفاه حال زائران و مجاوران در شب‌های قدر مفروش می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ تخته فرش ماشینی ۶ متری در دور برگردان‌های طبرسی، طوسی، نواب، مفصل شرقی، راسته بازار، بست باب الجواد (ع)، ورودی باب الهادی (ع)، ورودی باب الکاظم (ع) و پارکینگ شماره ۴ ارسال شده است و نزدیک به ۴۰ هزار مترمربع فرش هم برای مسیرهای تردد آماده شده است.

ضدعفونی دقیق صحن‌ها

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان تنظیف و غبارروبی رواق‌ها و صحن‌ها توسط بخش نظارت فرش به صورت شبانه روزی انجام می‌شود، افزود: ۷۰۰ نفر نیروی خدمات فرش جهت ارائه خدمات در شب‌های قدر مشارکت خواهند داشت.

وی گفت: کنترل و بررسی وضعیت نظافت حرم مطهر، بازدیدهای بهداشتی فوق‌العاده از صحن‌ها، رواق‌ها، سرویس‌های بهداشتی، ضدعفونی سطوح به صورت گسترده با استفاده از ۱۲ نفر نیروی ثابت و ۲ نفر نیروی پشتیبان، غبارروبی، نظافت و مراقبت از گلدان‌ها و سطوح فضای سبز از دیگر اقدامات این معاونت به شمار می‌آید.

بهنام با بیان اینکه پیش‌بینی و تأمین اقلام مورد نیاز همچون محلول ضدعفونی‌کننده دست، پلاستیک زباله، مُهر نماز، صابون مایع، لیوان یکبار و… نیز انجام شده است، اضافه کرد: همچنین می‌توان از همکاری نیروهای این معاونت در توزیع آب معدنی بین شرکت‌کنندگان مراسم شب‌های قدر و غبارروبی صحن‌ها در انتهای مراسم، نام برد.

وی ادامه داد: تمامی صحن‌ها و رواق‌های مورد استفاده زائرین و مجاورین نیز به مناسبت ایام شهادت حضرت علی (ع) و شب‌های قدر با نصب کتیبه‌های بزرگ و کوچک پارچه‌ای و پرچم سیاه‌پوش شده است.

افزایش طبخ غذای متبرک رضوی

معاون خدمات زائرین حرم مطهر رضوی با اشاره به افزایش میزان طبخ غذا در شب‌های قدر در مهمانسرای حضرت رضا (ع) با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی گفت: تهیه بسته‌های متبرک افطاری ساده نیز به همت مدیریت مهمانسرا همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به دور چهارم شیوع بیماری کرونا، توزیع غذای متبرک رضوی و بسته‌های افطاری ساده آن در محلات مختلف مشهد به ویژه مناطق محروم حاشیه شهر انجام می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار