کد خبر: ۶۶۱۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳
کرج - استاندار البرز از رونمایی و راه‌اندازی سیستم رصد و پایش هوشمند اراضی کشاورزی و نظارت بر روند تغییر کاربری‌های غیرمجاز در این استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:عزیزالله شهبازی صبح یکشنبه حاشیه مراسم رونمایی از سیستم رصد و پایش هوشمند تغییر کاربری اراضی کشاورزی که به پیشنهاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی، حمایت و تأمین اعتبار از سوی استانداری و اجرا توسط جوانان نخبه یک شرکت دانش‌بنیان صورت گرفت، این اقدام را تحول بزرگی در راستای حفاظت و حراست از اراضی ارزشمند کشاورزی استان دانست.

وی ادامه داد: البرز به دلایل متعددی دارای اراضی ارزشمندی است که همواره در معرض تصرف و تغییر کاربری غیرمجاز قرار دارد.

شهبازی گفت: طی سال‌های اخیر تغییرات بسیاری در بافت باغشهری این استان رخ داده که البته در دو سال گذشته بنده به دلیل حساسیت‌هایی که در جهت حفظ این اراضی ارزشمند برای مردم داشتم، اجازه هیچ‌گونه تغییر کاربری غیرمجاز را ندادم و با بسیج مجموعه مسئولان مربوطه با این پدیده به شدت مقابله کردم.

وی با بیان اینکه بستر فعالیت جوانان و نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در البرز فراهم است، افزود: بار اولی که این طرح توسط تیم تحقیقاتی جوان البرزی توضیح داده شد استقبال کرده و برای عملیاتی شدن آن اعلام حمایت و آمادگی شد.

استاندار البرز گفت: باید از نیروی تفکر جوانان نخبه، بیشتر بهره‌برداری کنیم، چراکه در دنیای امروز علم، تحقیقات و فناوری پیشتاز است و ضرورت دارد که ما در این جریان همراه شویم و با اعتماد به جوانان، مسیر توسعه و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کنیم.

روند نظارت بر ساخت و سازهای غیرمجاز تسریع پیدا می‌کند

وی افزود: در این راستا دستگاه قضا در استان نیز استقبال کرده و برای بهره‌برداری از این سامانه با جهاد کشاورزی همراه می‌شود و همچنین شهرداری‌ها نیز می‌توانند روند نظارت و بازرسی ساخت و سازهای غیرمجاز را تسریع کنند.

شهبازی گفت: با استفاده از این سیستم نیروی انسانی کمتری دخیل خواهند بود و سیر رسیدگی به ساخت و سازهای غیرمجاز با سرعت بالاتری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی متذکر شد: امید است این سامانه هوشمند به‌زودی در سراسر کشور مورد استفاده قرار گیرد تا هر چه زودتر مانع رشد ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های غیرمجاز باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار