کد خبر: ۶۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶
اراک- معاون استاندار مرکزی با اشاره به اعلام ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در استان مرکزی، گفت: اغذیه فروشی ها و سوپرمارکت ها در صدر عدم رعایت پروتکل‌ها هستند.

به گزارش آرانیوز:بهروز اکرمی عصر شنبه در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا استان مرکزی اظهار کرد: در مدت تعطیلی اصناف گلایه‌های زیادی بابت تعطیلی گروه‌های شغلی ۲ و ۳ و عدم کاهش ترددهای شهری داشتند که باید گفت عدم رعایت پروتگل های بهداشتی توسط مردم در شرایطی که استان از لحاظ کرونا در وضعیت قرمز به سر می‌برد گلایه بسیاری از فعالین اقتصادی و اصناف استان بوده است.

وی با ابراز گلایه که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام کاهش ترددهای شبانه جدی گرفته نشده است، اظهار کرد: تعطیلی گروه‌های شغلی با هدف کاهش ترددها در شهر و مراکز صنفی و تجاری استان صورت گرفت ولی متأسفانه به دلیل عدم کاهش ترددهای مردم این طرح نتیجه قابل قبول را در کاهش و پیشگیری از کرونا در استان مرکزی نداشته است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی تصریح کرد: متأسفانه ستاد ملی کرونا اعلام کرده است که استان مرکزی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری و کاهش کرونا مناسب نبوده است و ستاد کرونا استان هم این موضوع را قبول دارند که پروتکل‌های بهداشتی در شهرها و روستاهای استان به درستی رعایت نمی‌شود و بر این اساس نمی‌توان انتظار داشت که آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در استان مرکزی کاهش پیدا کند.

اکرمی تاکید کرد: می‌توان امیدوار بود با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی بالاخص استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی حتی در صورت فعالیت چهار گروه شغلی که آمار مبتلایان به کرونا در استان به حداقل رسیده یا اصلاً وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه هم اکنون پاشنه آشیل مشکل استان در بحث کرونا رعایت پروتکل‌های بهداشتی است گفت: باید نظارت‌ها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان بیش از گذشته شود و در کنار آن صدا و سیمای و رسانه‌های استان نسبت به تولید محتوا و گزارش خبری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام بیشتری بورزند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: بی‌اعتنایی و ساده‌انگاری مردم نسبت به رفتار ویروس کرونا موجب رنگ به رنگ شدن شرایط کرونایی در شهرستان‌های استان می‌شود به عنوان مثال با رعایت مردم وضعیت مبتلایان در شهرستان زرندیه طی هفته گذشته روند کاهش به خود گرفت و حتی از وضعیت قرمز به نارنجی تبدیل شد اما گزارش امروز علوم پزشکی حاکی از افزایش مجدد آمار مبتلایان دارد.

اکرمی در پایان بیان کرد: بنابر اعلام ستاد ملی کرونا در ماه‌های قبل نانوایی‌ها جزو صنوفی بودند که کمتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند اما امروز سوپرمارکت‌ها و اغذیه فروشی‌ها در تمامی استان‌های کشور جزو صنوفی هستند که کمترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند و متأسفانه طبق پروتکل اعلامی هیچ وقت هم تعطیل نبودند و حتی در سخت‌ترین شرایط کرونایی نیز این صنوف فعالیت داشته‌اند به همین دلیل سوپرمارکت‌ها و اغذیه فروشی‌ها باید استفاده از ماسک، تهویه هوا و فاصله گذاری اجتماعی را بیش از گذشته جدی بگیرند و تمامی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار