کد خبر: ۶۶۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۷
سنندج- رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان از برگزاری برنامه‌های شب‌های قدر و همچنین فعالیت هیئات مذهبی در ۲۵ نقطه استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:نورعلی خزاعی روز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌های استان اظهار کرد: در ۲۵ نقطه استان مراسم شب‌های قدر با رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌های ابلاغی برگزار می‌شود.

وی افزود: در شب‌های نوزدهم، بیست و یکم، بیست و سوم، ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مدت زمان کوتاه، مراسم شب‌های احیا برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان گفت: حسینیه سنندج، مهدیه سنندج، مدرسه رستگاران و محل شهدای گمنام بنیاد حفظ آثار محل‌های تعیین شده برای برگزاری شب‌های احیا در سنندج بوده و نظیر این مراسم در ۲۵ نقطه در شهرهای استان مراسم‌هایی برگزار می‌شود.

خزاعی اضافه کرد: در شهرستان سریش‌آباد نیز در فضای باز یادمان شهدای گرانقدر این شهر، مراسم شب‌های احیا برگزار می‌شود.

وی اعلام کرد: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و کاهش تجمعات مردمی، هیئات مذهبی در استان کردستان با اجرای طرح «هر خانه یک مسجد، هر خانه یک هیئت» زمینه برگزاری محافل قرآنی خانگی را در استان فراهم کردند.

رئیس شورای هیئات مذهبی کردستان با اشاره به اینکه بر اساس اجرای این طرح هر روز یک جز از قرآن کریم در تمامی هیئات و منازل اعضای هیئتی تلاوت می‌شود، افزود: این اقدام به منظور ترویج فرهنگ قرآنی و استفاده از فرصت ماه مبارک رمضان برای تقویت بُعد معنوی جامعه است.

وی همچنین به دیگر فعالیت هیئات مذهبی در ایام رمضان به ویژه در شب‌های قدر پرداخت و اعلام کرد: توزیع دو هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم در هیئت مذهبی صاحب الزمان (عج) مهدیه سنندج بین نیازمندان حاشیه شهرهای سنندج، سقز، بانه، بیجار، دهگلان، مریوان و کامیاران با همکاری کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان امام و کمک خیرین استان به عنوان یکی دیگر از اقدامات شورای هیئات مذهبی کردستان در ایام رمضان بوده است.

خزاعی تهیه افطاری ساده در محلات و توزیع آن توسط خانواده‌های هیئات مذهبی در شب و روز میلاد کریم اهل بیت (ع) و نیمه ماه مبارک رمضان، اهدا ۲۴ جلد قرآن کریم به منازلی که جز خوانی داشتند و تهیه ۲۴۰ بسته نان و توزیع در محلات فقیرنشین، تهیه و توزیع هفت هزار و ۵۰۰ پرس غذای گرم، تهیه افطاری توسط هیئت مذهبی اهل تسنن محمد رسول‌الله (ص) شهرستان بانه و تهیه و توزیع یک هزار و ۵۰۰ پرس غذا در مناطق محروم این شهرستان از دیگر اقدامات هیئات مذهبی در استان کردستان بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار