کد خبر: ۶۶۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
شیراز - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اعلام هشدار بحران کمبود آب در استان، از کاهش قابل توجه میزان ذخایر آب در مخازن سدهای فارس خبر داد.

به گزارش آرانیوز:حمیدرضا دهقانی تاکید کرد: متأسفانه میزان آب موجود در مخازن ۹ سد در حال بهره برداری استان فارس در مقایسه با گنجایش نهایی این سدها ۵۷ درصد و نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل بیش از ۲۴ درصد کاهش یافته است.

وی تصریح کرد: کاهش بارندگی‌ها در سال آبی جاری قطعاً شرایط دشواری را به ویژه برای بخش کشاورزی استان فارس با بیشترین میزان مصرف، در پی خواهد داشت و لذا کشاورزان باید نسبت به مدیریت بهتر آب در مزرعه و زیرکشت بردن مناسب اراضی دقت لازم را داشته باشند تا دچار ضرر و زیان نشوند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: متأسفانه کشت بیش از حد مجاز زمین‌های کشاورزی بر مشکلات کم آبی اضافه خواهد کرد.

دهقانی یادآور شد: اگرچه ما در راستای وظایف خود نسبت به تأمین آب بخش‌های مختلف اعم از کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات قدم برخواهیم برداشت اما کاهش قابل توجه میزان بارندگی‌های سال آبی ۹۹_۱۴۰۰ که یکی از کم بارش ترین سال‌ها در سی سال گذشته است کاهش حجم میزان آب موجود در پشت سدهای استان را بدنبال داشته و همچنین آبخوان‌های زیرزمینی دچار کسری مخزن‌های محسوسی شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان فارس از بهره برداران درخواست کرد که برای مصرف بهینه نهایت تلاش خود را انجام دهند و گفت: بر اساس نقشه پهنه بندی بارش استان، نیمه جنوبی وضعیت بسیار نامطلوب، مناطق مرکزی و شمالی وضعیت نامطلوب و مناطق غربی در عین کم بارشی وضعیت کمتر نامطلوبی را نسبت به دیگر مناطق تجربه می‌کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار