کد خبر: ۶۶۰۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۵
مشهد - معاون استاندار خراسان رضوی خواستار رفع موانع سرمایه گذاری توسط دستگاه‌های دولتی شد و گفت: حمایت از جذب سرمایه و توسعه بخش تولید در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

به گزارش آرانیوز:معاون استاندار خراسان رضوی در نشست کمیته احصا و رفع موانع سرمایه گذاری خارجی در استان به تشریح اقدامات این کمیته طی چهار نشست پیشین آن پرداخت و اظهار کرد: درخواست‌های سرمایه گذاران خارجی در خراسان رضوی طی چهار نشست این کمیته از اواخر سال گذشته تاکنون بررسی و اقدامات لازم در این زمینه انجام شده است.

مرتضی اشرفی افزود: این اقدامات شامل تحقق درخواست‌های سرمایه گذاران خارجی در استان و تسریع و ایجاد سهولت در فرآیند خدمات و فراهم کردن امکان ثبت شرکت اتباع خارجی بوده است.

وی با اشاره به وجود ۲۵۰ شرکت خارجی ثبت شده مربوط به فعالان اقتصادی کشور افغانستان و ۷۰۰ سرمایه گذار افغانستانی در خراسان رضوی گفت: برای پیگیری امور و مشکلات اقتصادی این سرمایه گذاران، برنامه‌هایی در حال بررسی و اجرا است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با اشاره به درخواست فعالان اقتصادی خارجی در خراسان رضوی نظیر شماره گذاری پلاک خودرو و ورود موقت سرمایه گذاران به ایران، افزایش اعتبار مجوز خروج و مراجعت کثیر فعالین اقتصادی خارجی، افزایش اعتبار پنج ساله گواهینامه رانندگی سرمایه گذاران خارجی و مشکلات موجود در تملیک اموال منقول و غیرمنقول به نام شرکت‌های دارای سرمایه گذاری خارجی افزود: این موارد و تسهیل در شرایط در حال پیگیری و تصمیم گیری جدی در استان است.

اشرفی به شرایط سرمایه گذاری خارجی در استان در شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: سال گذشته با وجود مشکلات ناشی از شیوع کرونا و تحریم‌های بین المللی، سرمایه گذاری خارجی استان نسبت به کل سال‌های گذشته افزایش داشت.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۵۷ طرح با سرمایه گذاری خارجی به ارزش ۱۲۹ میلیون دلار در خراسان رضوی ثبت شد، همچنین ۲۰ طرح دیگر با سرمایه گذاری خارجی توسط مرکز خدمات سرمایه گذاری استان برای تصویب به سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران ارسال گردید.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: سرمایه گذاران خارجی که در سال گذشته مجوز سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی دریافت کرده‌اند از کشورهای پاکستان، هندوستان، افغانستان، عراق، روسیه، هنگ کنگ، لبنان، فرانسه، آلمان و ترکیه هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار