کد خبر: ۶۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱
بیرجند- رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان‌جنوبی گفت: اصناف از ادامه محدودیت های کرونایی به واسطه آسیب اقتصادی نگران هستند.

به گزارش آرانیوز:عباس جرجانی صبح شنبه در ستاد کرونای خراسان‌جنوبی اظهار کرد: از ۲۷ هزار واحد صنفی در خراسان‌جنوبی تعداد ۹ هزار و ۴۰۰ صنف در گروه یک قرار دارند.

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد اصناف خراسان‌جنوبی نیز در گروه‌های دو، سه و چهار قرار دارند، بیان‌کرد: اینکه اصناف علی‌رغم اعمال محدودیت‌ها اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود می‌کنند شکل اعتراض به خود گرفته است.

جرجانی ادامه‌داد: مسئله فقط چک نیست که بخواهیم با اعمال تنفس برای آن راه چاره بجوییم، بلکه صاحب آن واحد صنفی هزینه اجاره مغازه، اجازه منزل و هزینه زندگی دارد که همه این مسائل منجر به اختلافات خانوادگی شده است.

وی افزود: خود من برای بخشودگی اجاره بها تعدادی از واحدهای صنفی با چندین صاحب مغازه صحبت کرده‌ام ولی صاحب مغازه‌ها نیز بیان می‌کنند به این اجاره بها نیاز دارند.

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: از تاریخ اول آذر ماه ۹۹ تاکنون در راستای برخورد با ترددهای شبانه و اعمال محدودیت‌ها ۱۹ هزار و ۲۰۰ قبضه جریمه صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه این آمار به معنای اعمال ۱۵۰ جریمه در هر شب است، بیان‌کرد: از تاریخ ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ نیز همکاران پلیس راهور و … پنج هزار جریمه نوشته‌اند.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه ۸۲ جریمه ۵۰۰ هزار تومانی و ۱۹۸ جریمه یک میلیون تومانی در خراسان‌جنوبی صادر شده است، ادامه‌داد: از ۲۱ فروردین در راستای تأکید عدم ورود به شهرهای قرمز ۱۱۱ خودرو را اعمال قانون کرده‌ایم.

فرشید افزود: متأسفانه ۵۴۰ نفر از همکاران من مبتلاء به کرونا شده و ۶۰ نفر نیز در قرنطینه خانگی هستند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار