کد خبر: ۶۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۲
کرج - فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز اجرای طرح تربیت محله‌محور با بهره‌گیری از ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی در این استان خبر داد

به گزارش آرانیوز:، سردار سید یوسف مولایی پیش از ظهر شنبه در جلسه امضای تفاهم‌نامه مشترک آموزش و پرورش و سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز که با محوریت " مشارکت در طرح تربیت محله محور" صورت گرفت، اظهار کرد: یکی از مفاهیمی که در آیات و روایات و حتی ادبیات ما جایگاه رفیعی دارد، سه عنصر تعلیم، تعلم و معلم است که نشانگر جایگاه با عظمت این واژگان است.

وی بیان کرد: هر تمدن، فرهنگ و کشوری برای جامعه و اقناع مخاطب خود به منظور حرکت در مسیر به سه عنصر اساسی آموزه، معلم به عنوان راهنما و الگو نیاز دارد.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز تصریح کرد: باید این سه عنصر اساسی را کنار هم داشته باشیم تا دانش‌آموز ما به درستی مفاهیم را درک کند و اگر نتوانیم به درستی مفاهیم را انتقال دهیم، دچار نارسایی و نقص شدیم.

وی خاطرنشان کرد: وقتی مکتبی داریم که اولین کلام خدای متعال به پیامبرش خواندن و معجزه نبی اکرم (ص) قرآن و راهبرد آن یعلم کتاب بالحکمه و یزکیهم است اگر نتوانیم به نحو مطلوبی به مخاطب انتقال دهیم، در تبیین و انتقال آن ناتوان هستیم.

دچار عقب‌ماندگی سنواتی تحصیلی در نتیجه انباشت هستیم

سردار مولایی با اشاره به نکات مهم ضرورت ورود به بحث تربیت گفت: عقب‌ماندگی سنواتی در نتیجه انباشت، نیاز ایجاب می‌کند تا به بحث تربیت ورود داشته باشیم، چراکه یک ساختار به تنهایی نمی‌تواند پاسخگوی تمام نیازها باشد.

وی با اشاره به حضور همکاری و مساعدت یکدیگر در نظام اسلامی در زمینه حوزه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: هر کسی در حد توان خود باید آیه "واعتصموا بحبل لله جمیعاً و لا تفرقوا" را عملیاتی کند چراکه نمی‌خواهیم جزیره‌ای عمل کنیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با اشاره به ضرورت نیاز به تمدن سازی انقلاب اسلامی، بیان کرد: یکی از این مراحل نیاز به جامعه سازی است و جامعه سازی بدون نیروی انسانی محال است چراکه آموزش و پرورش رکن تربیت نیروی انسانی است.

وی چهارمین مطلب در خصوص ضرورت یادگیری تربیت و اجرای طرح تربیت محله محور، ظرفیت‌سازی و بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی و هم‌افزایی این ظرفیت‌ها دانست.

طرح شهید بهنام محمدی مبتنی بر ۴ اصل است

سردار مولایی با بیان اینکه طرح شهید بهنام محمدی را مبتنی بر چهار اصل منزل، محله، مدرسه و مسجد قرار دادیم و هیچ‌کدام را نمی‌توانیم از هم تفکیک کنیم، تصریح کرد: باید این چهار رکن اساسی در هم‌افزایی با یکدیگر قابلیت داشته باشند و با یکدیگر موفقیت‌های تربیتی و آموزشی را رقم بزنند.

وی با اشاره به اینکه تغییر رویکرد آموزش و پرورش نیاز به مساعدت است، گفت: اکنون وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل استان احساس نیاز را عملی بیان می‌کنند و رویکردها به منظور مشارکت و تعامل هر چه بیشتر نهادها و سازمان‌ها با یکدیگر تغییر کرده است.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با بیان اینکه برخی جزیره‌ای عمل می‌کنند و می‌گویند ما نیاز به مشارکت نداریم، اظهار کرد: باید تعامل و همکاری در پیشبرد اهداف نظام در زمینه‌های مختلف داشته باشیم و در صورت عدم تعامل جامعه به قهقرا می‌رود و این تغییر رویکرد آموزش و پرورش را به فال نیک می‌گیریم.

وی بیان کرد: تلاش هدفمند دشمن را نمی‌توانیم رد کنیم زیرا در سندی که ۴۰۰ سال گذشته از سوی روباه پیر انگلیس در قالب ۹۰ صفحه مطلب درج شده سه هدف مدرسه، تعلیم و تربیت و مسجد را هدف قرار داده بودند.

سردار مولایی تصریح کرد: به عنوان نمونه در این سند قید شده، باید هم اکنون کودکان طبقات متوسط را در مدارسی که برای آنها تدارک دیدیم تربیت و در کلیساهای متعدد شراب، قمار و شهوت‌رانی را آن‌چنان شایع سازیم تا نسل جوان به کلی از دین برتابند

وی خاطرنشان کرد: اما اکنون آنان با تشکیل کارگروه‌های سازمان‌یافته برای جوانان ما برنامه‌ریزی کردند به همین دلیل باید در زمینه تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان با اجرای طرح‌های کاربردی مانند طرح تربیت محله محور اثرگذار باشیم.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز متذکر شد: بر اساس این تفاهم‌نامه هماهنگی‌ها و هم‌افزایی‌های مشترکی که در حوزه مدرسه، مسجد، محله و منزل به منظور بهینه‌سازی امور تربیت و آموزش از سوی سپاه و آموزش پرورش استان البرز پیش بینی شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار