کد خبر: ۶۶۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۱
کرج - رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج گفت: وزارت نیرو در رابطه با رودخانه کرج همکاری لازم با شورای شهر نداشت.

به گزارش آرانیوز:عباس زارع پیش از ظهر شنبه در آئین بهره‌برداری از پارک محیط‌بان (حیات وحش) کرج، اظهار کرد: امروز پروژه پارک محیط‌بان در مساحت ۱۷.۵ هکتار و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه از سال ۸۱ با تلاش‌های مسئولان مرتبط تلاش شد، یک مجموعه ارزنده حیات وحش با سبک و سیاق ویژه‌ای در کلانشهر کرج داشته باشیم، تصریح کرد: حتی یک مرحله‌ای در هیئت دولت مطرح شد و به عنوان یک منطقه‌ی ویژه‌ی گردشگری تعریف شد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج از سال ۹۶ دو برنامه را هدف‌گذاری کرد گفت: نخست حوزه گردشگری بود به نظر ما شهر کرج برای جذب گردشگر باید یک بسته‌ی گردشگری به وجود می‌آورد و این بسته گردشگری یک قسمتی مسئولیت نظام مدیریت شهری و قسمتی از آن مسئولیت بخش‌های دیگر عمومی دولتی شهرمان است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در حوزه مدیریت شهری برنامه‌ها را نسبتاً مطلوب انجام دادیم، اظهار کرد: پروژه‌ی کاخ مروارید به عنوان یک نقطه‌ای که می‌تواند در آینده به عنوان یک مقصد گردشگری با برگزاری جشن‌ها جشنواره‌ها و فستیوال‌ها شود، قسمت عمده آن با پیگیری‌های ویژه احیا شد.

دولت کاخ مروارید را هم در اختیار شهرداری قرار دهد

وی بیان کرد: امیدواریم دولت کاخ را هم در اختیار شهرداری قرار دهد تا مرمت شود و به صورت کامل مجموعه‌ای شود که به وسیله آن بتوانیم مقاصد گردشگری شهر را افزایش دهیم.

زارع با بیان اینکه پارک ایران کوچک به عنوان مقصد گردشگری مورد تأکید شورای اسلامی شهر است که مورد توجه قرار گرفت و به نتیجه رسید، تصریح کرد: مجموعه محیط‌بان به عنوان یک مقصد گردشگری موضوع دیگری بود که در قالب این بسته تعریف شد.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه تفرجی و تفریحی تپه مراداق قسمت‌های قابل توجهی از کار پیش رفته ولی کار بسیار سنگینی است که امیدواریم در آینده به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه در رابطه با حاشیه رودخانه کرج وزارت نیرو همکاری لازم را انجام نداد، گفت: ولی اراده شورا بر این بود که این مجموعه را هم بتواند به بسته گردشگری شهر کرج بیفزاید. این برنامه در صورتی که کامل شود می‌تواند نقطه‌هایی را در شهر ایجاد کند تا به عنوان مقصد گردشگری تعریف شوند.

وی با بیان اینکه کانال‌هایی برای توجه به موضوع محیط زیست در شهرداری کرج به وجود آمد، تصریح کرد: سه مترمربع به سرانه فضای سبز شهر کرج طی این چند سال افزوده شده است این امر یک گام بسیار بزرگی است با توجه با محدودیت‌های جدی که در این حوزه داریم.

زارع خاطرنشان کرد: در سال جاری بیش از ۱۰ درصد بودجه شهرداری کرج در حوزه فضای سبز پیش‌بینی شده که بسیار قابل توجه است.

وی گفت: در حوزه‌ی کاهش آلودگی هوا شورای اسلامی شهر کرج پیشنهاد استفاده از مکانیسم‌های جدید، یارانه، نصب کاتالیز روی ماشین‌ها را داد و عملیات آن شروع شده و همچنان ادامه دارد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به دیگر اقدامات شورای پنجم شهر کرج، ادامه داد: تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس‌ها با استانداردهای بالای زیست‌محیطی یورو چهار و بالاتر از آن این اقدامی بود که در حوزه‌ی محیط زیست انجام شد.

شهر کرج با بحران‌های زیست‌محیطی متعددی مواجه است

وی اظهار کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی که می‌توانست آلودگی‌های بسیار زیادی را از منظر بهداشتی در سطح شهر گسترش دهد یکی از پروژه‌های بسیار سنگینی بود که در حوزه‌ی مدیریت شهری انجام شد.

زارع با بیان اینکه پروژه مترو به عنوان یک زیرساخت زیست‌محیطی محسوب می‌شود، تصریح کرد: ما اگر می‌خواهیم خودرو در داخل شهر نباشد باید حمل و نقل پاک داشته باشیم پروژه مترو شهر کرج منابع قابل توجهی رو به خود اختصاص داد و تمام این موضوعات علی‌رغم مشکلات اقتصادی کشور اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۶ هزینه یک دستگاه اتوبوس ۴۰۰ میلیون تومان بود، خاطرنشان کرد: ولی در سال ۱۳۹۹ نزدیک به ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ما به ازای خرید هر دستگاه اتوبوس باید وجه پرداخت کنیم اما از این امر غافل نشدیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه شهر کرج مشکلات بسیاری دارد و با بحران‌های زیست‌محیطی متعددی مواجه است، گفت: اکنون هم غبار را در شهر می‌بینم ولی برای فائق آمدن بر این مشکلات منابع قابل توجهی را هم نیاز داریم.

وی ادامه داد: متأسفانه بعضی وقت‌ها حصول این منابع در تعارض با موضوعات زیست‌محیطی هم است، اما علی‌رغم مشکلات اقتصادی گام‌های خوبی برداشته شده.

زارع متذکر شد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای باشد که با مشارکت حداکثری مردم شورای ششم شکل بگیرد و مطالبات واقعی مردم را به صورت ویژه در حوزه خدماتی مدیریت شهری گشایش یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار