کد خبر: ۶۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
یاسوج - معاون درمان وزارت بهداشت و درمان گفت: میزان کشندگی کرونا در کهگیلویه و بویراحمد کمتر از میانگین کشوری است.

به گزارش آرانیوز:قاسم جان بابایی صبح چهارشنبه در نشست ستاد کرونا در یاسوج گفت: بستری و مراجعات استان کهگیلویه و بویراحمد به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نسبت به کشور بالاتر بوده، اما میزان کشندگی از میانگین کشوری پایین‌تر بوده است.

وی افزود: بزرگ‌ترین دستاورد استان کهگیلویه و بویراحمد این است که تعداد افراد فوت شده کمتر از سایر استان‌ها بوده و این دستاورد با توجه به تبعات بالای مرگ برای خانواده‌ها آثار و تبعات اجتماعی خوبی دارد.

جان‌بابایی تاکید کرد: اگر بتوانیم مرگ و میر را کاهش دهیم نشانه این است که کارآمد بوده‌ایم در پیک بستری‌های کهگیلویه و بویراحمد بسیار بالا بوده ولی همیشه از میانگین کشوری فوتی‌های استان کمتر بوده و بدحالان هم کمتر از میانگین کشوری بوده چرا که در بیماریابی و تشخیص خوب عمل کرده‌اید.

وی بیان کرد: میزان مرگ و میر کرونا دراین استان نزدیک به یک سوم کشور بوده که ناشی از بستری و بیماریابی و کنترل خوبی است که انجام گرفته است.

جان‌بابایی اظهار داشت: این دستاورد بزرگی بوده که آن را به رئیس‌جمهور هم گزارش می‌کنیم.

وی همچنین گفت: در واکسیناسیون کووید ۱۹ سهمیه استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۰ درصد اضافه خواهیم کرد و در شهر زلزله زده سی سخت هم درصد واکسیناسیون افزایش خواهد یافت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار