کد خبر: ۶۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
یزدـ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: در سه ماه اولی که یزد درگیر کرونا شد، ۱۶ هزار کارگر بیمه شده به دلیل بیکاری ناشی از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی در یزد بیکار شدند.

به گزارش آرانیوز:عماد تشکری روز یکشنبه در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات با اشاره به تعطیلی برخی واحدهای تولیدی استان به دلیل شیوع کرونا اظهار داشت: در سه ماهه نخست سال گذشته ۱۶ هزار نفر به دلیل بیکاری ناشی از تعطیلی واحدها برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه ثبت نام کردند.

وی عنوان کرد: ۱۳ هزار نفر از این تعداد واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری شناخته شدند که بیمه بیکاری آنها پرداخت شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد افزود: از ابتدای شیوع کرونا در اسفند ماه ۱۳۹۸ تاکنون، یک هزار و ۵۲۵ میلیارد ریال تسهیلات به صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده ناشی از این ویروس در استان پرداخت شد.

تشکری بیان کرد: ۷ هزار و ۳۹۰ نفر در سامانه کارا برای اخذ تسهیلات ثبت نام کردند که از این تعداد، ۷ هزار و ۲۶۸ پرونده با اشتغال ۱۸ هزار نفر برای ۲ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال وام به بانک های عامل و موسسه های مالی معرفی شدند.

وی یادآور شد: از مجموع پرونده های ارسالی به بانک‌ها، ۴ هزار و ۹۷۸ متقاضی هزار و۵۰۰ میلیارد ریال وام برای حفظ و ایجاد اشتغال ۱۲ هزار و ۲۸۳ نفر دریافت کردند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ایمنی کار در واحدهای تولیدی یزد ادامه داد: حفظ ایمنی در مکان‌های کاری کارگران بسیار حائز اهمیت است اما به رغم نظارت‌های انجام شده، در سال گذشته ۲۲۲ مورد حوادث کار در استان یزد ثبت شد که این آمار در مقایسه با سال ۹۸ با کاهش ۲۴ درصدی مواجه بوده است.

تشکری در این نشست همچنین به تشریح وضعیت تعاونی‌ها همچنین صادرات استان یزد پرداخت.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار