کد خبر: ۶۵۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
شهرکرد- رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: افزایش نرخ خرید تضمینی گندم زمینه ساز رشد تولید این محصول بخش کشاورزی در این استان است.

به گزارش آرانیوز:عطاالله ابراهیمی  اظهار داشت: گندم یکی از محصولات استراتژیک بوده و نقش بسزایی در تغذیه مردم و خودکفایی کشور دارد و با توجه افزایش نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری تشویق کشاورزان به کشت محصول گندم انجام می شود.

وی گفت: سطح زیر کشت گندم آبی در استان ۲۰ هزار هکتار و گندم دیم ۳۸ هزار هکتار است.

وی به سطح زیر کشت محصول کلزادر این استان اشاره کرد و گفت :۸۰۰ هکتار از سطح اراضی زراعی استان زیر کشت محصول کلزا رفته است با رصد و پایش به موقع مزارع کلزا، مقابله با آفات و جلوگیری از کاهش سطح سبز و عملکرد تولید این محصول، مزارع کلزای استان مدیریت شوند.

ابراهیمی با بیان اینکه مدیریت هسته‌های بذری استان یک اولویت است، تصریح کرد: در راستای تأمین نیاز بذری استان پایش و پاک سازی این مزارع از مهمترین اولویت‌های کارشناسان بخش کشاورزی است.

وی ادامه داد: تدوین الگوی کشت و بازنگری در کشت محصولات زراعی در استان با توجه به اقلیم هوایی و منابع آبی صورت گیرد و بر اساس شرایط و میزان بارندگی در هر شهرستان محصولات زراعی کشت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بیان کرد: تغییر در ساختار بخش کشاورزی ضروری است و با توجه به کاهش حجم سفره‌های زیر زمینی، کشت‌های گلخانه‌ای نقش بسزایی در صرفه جویی مصرف آب و افزایش محصولات دارد و توسعه و ترویج این شیوه کشت در شرایط آب و هوایی استان ضروری است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار