کد خبر: ۶۵۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴
شهرکرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مرکز بیماری‌های تنفسی درتمام بیمارستان های چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است.

به گزارش آرانیوز:مجید شیرانی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم اکنون تمامی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز قرار گرفته‌اند.

وی گفت: مطالعات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد بیش از نیمی از موارد انتقال ویروس کرونا از طریق بیماران بدون علامت یا کم علامت صورت می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: نباید تصور کرد، فقط افرادی که بیمار هستند باید قرنطینگی را رعایت کنند و افراد به ظاهر سالم می‌توانند مراوده داشته باشند.

وی گفت: افراد به ظاهر سالم نیز باید در مراودات خود فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و حتماً از ماسک استفاده کنند و تا حد امکان با دیگران مراوده نداشته باشند یا آن را به حداقل ممکن برسانند.

وی ضمن تاکید بر رعایت قرنطینه معکوس با توجه به بالا بودن بار ویروس کرونا در جامعه به ویژه از سوی بیماران زمینه‌ای، سالمندان و مادران باردار، گفت: ابتلاء به بیماری کرونا در این سه قشر می‌تواند منجر به بستری طولانی مدت، عوارض جدی تر و حتی مرگ و میر آنها شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: از مردم بویژه گروه‌های در معرض خطر درخواست می‌شود، طی دو تا سه هفته آینده از هرگونه مراوده انسانی پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: همچنین به کسانی که طی دو تا سه هفته گذشته درمان سرپایی یا مراقبت خانگی را انجام و هنوز بهبود نیافته‌اند توصیه می‌شود، به پزشکان مراکز منتخب مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در تمامی بیمارستان‌های استان، مرکز بیماری‌های تنفسی راه اندازی شده و بیماران با مراجعه به این مراکز می‌توانند بستری زودهنگام شوند و سیر درمان آنها به خوبی پیش برود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار