کد خبر: ۶۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس هنوز در جریان مذاکرات وین قرار نگرفته است، از برگزاری جلسه فوق‌العاده این کمیسیون با نمایندگان مذاکره‌کننده کشورمان در روزهای آینده خبر داد.

به گزارش آرانیوز، ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  در خصوص مذاکرات وین اظهار داشت: ما هنوز در جریان جزئیات مذاکرات در وین نیستیم اما بنای کمیسیون این است که از نمایندگان مذاکره‌کننده کشورمان دعوت کند و علی‌رغم اینکه مجلس به‌دلیل ملاحظات کرونایی محدودیت دارد، با مجوز خاص و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جلسه‌ای به‌صورت فوق‌العاده در این رابطه برگزار خواهد کرد.

وی همچنین گفت: موضع مجلس اجرای دقیق قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌هاست. در این قانون تأکید شده است که کلیه تحریم‌ها علیه کشورمان باید لغو شود، از این رو مجلس در روند لغو تحریم‌ها گزارش دقیقی از نمایندگان دولت خواهد  گرفت و در این مورد بررسی‌های خودش را خواهد داشت و طبق ماده 7 قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اقدام خواهد کرد.

به گزارش تسنیم، مذاکرات کمیسیون ویژه برجام چندصباحی است در وین پایتخت اتریش در جریان است و اگرچه جزییات آنچه در مذاکرات می‌گذرد به‌صورت دقیق رسانه‌ای نشده است و یک ابهام کلی بر اخبار مذاکرات حاکم است امّا در این بین بعضاً توصیفاتی به‌صورت کلی از سوی مقامات ایرانی یا طرفهای مقابل مطرح شده است، مثلاً از قول مقامات آمریکایی اعلام شد که این کشور تحریم‌ها را به سه دسته قابل رفع، غیرقابل رفع و قابل مذاکره تقسیم‌بندی کرده است و یا در جدیدترین این موارد روز گذشته آقای عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد ایرانی روند مذاکرات را مثبت خواند و گفت: در حال رسیدن به تفاهم جدیدی هستیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار