کد خبر: ۶۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰
اراک- دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر مرکزی گفت: با اعتبارات موجود جوابگوی ۱۰۷ معتاد متجاهر جمع آوری شده در ایام نوروز نیستیم چه برسد به اینکه جمع آوری این افراد در طول سال ادامه داشته باشد.

به گزارش آرانیوز:احمد ملک حسینی ظهر سه شنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ با اشاره به برگزاری سه جلسه کمیته تخصصی شناسایی اموال در سال گذشته، اظهار کرد: در استان مرکزی بحث افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ بطور جد دنبال می‌شود و افزایش ماده ۱۶ پروسه‌ای دارد که نیاز دارد و تا این پروسه طی نشود به استان مرکزی اجازه افزایش ظرفیت کمپ ماده ۱۶ نخواهند داد.

وی گفت: در بحث ساماندهی معتادین متجاهر در ایام نوروز ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی توانست از ظرفیت شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک استفاده شود و قرار بود بخشی از تأمین اعتبار این طرح را شهرداری و شورای شهر اسلامی شهر اراک تقبل کنند تا بهزیستی و پلیس مواد مخدر نسبت به جمع آوری و ساماندهی معتادین متجاهر در استان اقدامات لازم را انجام دهند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ادامه داد: شورا پیگیری‌های متعددی را برای تأمین اعتبار ساماندهی معتادین متجاهر از شهرداری و شورای اسلامی کلانشهر اراک انجام داد ولی متأسفانه نتیجه‌ای حاصل نشد.

ملک حسینی با اشاره به اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در بحث جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر دست تنها است، عنوان کرد: زمان برای جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر مهم است و در جلسه‌ای که ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با معاونت خدمات شهرداری اراک در اسفندماه سال گذشته داشت، قرار بر این شد اعتبار با دستور شهردار و اعضای شورای شهر تخصیص یابد ولی متأسفانه جوری دیگر اتفاق افتاد و شورا می‌خواهد از اعتبار محل اقشار آسیب پذیر اختصاص یابد که این اعتبار بسیار ناچیز است و حتی جوابگوی ۱۰۷ معتاد متجاهر جمع آوری شده در ایام نوروز نیست چه برسد به اینکه این اعتبار جوابگوی جمع آوری این افراد در طول سال باشد.

وی اظهار کرد: به دلیل اینکه شیوع کرونا در شهرستان اراک زیاد شده است، جلسات انجمن معتادان گمنام در استان مرکزی به مدت ۲ هفته تعطیل است و ۲ روز گذشته تعطیلی ۲ هفته این انجمن ابلاغ شد، اگر مدیران و معاونین شهرستان‌ها به ستاد مبارزه مواد مخدر استان گزارشی را مبنی بر برگزاری جلسات انجمن معتادان گمنام ارائه کردند با آن انجمن برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی در پایان بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا می‌طلبد اداره کل بهزیستی استان نظارت مستمر و دقیق‌تر بیشتری نسبت به کمپ‌های ترک اعتیاد ماده ۱۵ داشته و کارشناس و بازرس این اداره کل مرتب از این کمپ‌ها بازدید به عمل آورند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار