کد خبر: ۶۵۵۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۱
آیت‌ا... کعبی، ‌ عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان ضمن هشدار پیرامون توطئه کسانی که مردم را به "قهر با انتخابات" دعوت می‌کنند از نقش کلیدی مردم در حل مشکلات کشور با حضور در انتخابات سخن گفت.

به گزارش آرانیوز، اشاره آیت‌ا... کعبی به نقش مردم در حل مشکلات با حضور در انتخابات

یک نکته ظریف درباره نامزدی ظریف/ باز شدن پای خواننده‌ زن به گفتمان انتخاباتی اصلاح‌طلبان!

آیت الله عباس کعبی، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه و عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان اخیرا در سخنانی پیرامون انتخابات دولت سیزدهم که خبرگزاری رسا آنها را منتشر کرد با بیان اینکه با توجه به ظرفیت مادی و منابع انسانی که در کشور نهفته است؛ یک مدیریت کارآمد، فعال، ضد فساد، عدالت‌گرا و کاربلد قادر به حل مشکلات کشور خواهد بود، تصریح کرد: کسانی که مردم را به قهر با انتخابات دعوت می‌کنند در حقیقت می‌خواهند ملت ایران بار دیگر اسیر شود. امروز مردم باید با مشارکت فعال و رأی به دولتی که بتواند مشکلات را رفع کند...در راستای حل معضلات جامعه گام بردارند.

وی افزود: استکبار، آمریکا و صهیونیسم شکل گیری دولت انقلابی را یک تهدید برای خود می‌دانند.

آیت‌الله کعبی تحقق دولت انقلابی را رمز حل مشکلات و سنگ بنای پیشرفت، تحقق عدالت، اقتدار آفرینی، حل مشکلات معیشتی، شکوفایی و آبادانی –بیشتر- ایران دانست و تصریح کرد: امروز انتخابات راه را برای حل مشکلات ملت، تولید عزت و اقتدار، حل مشکلات معیشتی و سربلندی ایران و ایرانی باز می‌کند.[1]

 

*صحبت‌ها و هشدارهای آیت‌ا... کعبی درباره اهمیت انتخابات و جریانات استبدادی که مردم را به قهر با انتخابات دعوت می‌کنند یک نقطه‌زنی آشکار علیه پروژه شوم "تحریم خاموش انتخابات" از جانب ستاد اصلاحات است.

پروژه‌ای که قصد دارد به بهانه ردّ صلاحیت احتمالی نامزد اصلاح‌طلبان در انتخابات؛ مردم را بصورت تلویحی از صندوق‌های رأی و انتخابات برماند و پس از اجرایی شدن پروژه کاهش مشارکت نیز از نامشروع بودن نظام اسلامی سخن بگوید!

مقوله‌ای که پیش از این در انتخابات مجلس یازدهم نیز به اجرا درآمد.

توجه به هشدار مهم آیت‌ا... کعبی در این‌باره و رصد دقیق پروژه تحریم خاموش از سوی خواص کشور یکی از ضرورت‌های انتخابات 1400 است که نه تنها موجب نقش بر آب شدن توطئه دشمن خارجی و دنباله‌های داخلی آنها می‌شود بلکه مردم را نیز به سمت مشارکت حداکثری و البته "رأی خوب" رهنمون خواهد شد.

بدیهیست که اگر مردم به اهمیت رأی خوب در انتخاب یک دولت کارآمد و نقش رأی خود در حل مشکلات آگاه‌تر شوند؛ فرایند انتخابات نیز مطلوب‌تر می‌شود و نتایج بهتری به دست می‌آید.

 

***

 

باز شدن پای گوگوش به گفتمان انتخاباتی اصلاح‌طلبان!

یک نکته ظریف درباره نامزدی ظریف/ باز شدن پای خواننده‌ زن به گفتمان انتخاباتی اصلاح‌طلبان!

مسعود پزشکیان، فعال اصلاح‌طلب و فردی که گفته می‌شود از نامزدان اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 است به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در طعنه به نظام اسلامی گفته است:

"در زمان شاه بدون نام دین زندگی می‌کردیم و همه چیز آزاد بود، همه خواننده‌ها هم آن زمان بودند اما هیچ خواننده‌ای نمی‌توانست در دانشگاه خوانندگی کند، کسی مشکل نداشت اما دانشگاه جای رشد آگاهی و بحث‌های دیگر بود. به دانشگاه پیش از انقلاب نگاه کنید گوگوش، مهستی و حمیرا همه بودند اما یک نفر جرات نمی‌کرد در دانشگاه برنامه اجرا کند؛ در دانشگاه‌ها هم فقط افراد مذهبی‌ نبودند و از همه بودند اما دانشجو مقامش بالاتر از این بود که به این چیزها دل ببندد.

چرا اکنون اینگونه شده است که نه گوگوش که خواننده‌های دست چندم اگر به دانشگاه بیایند سر و دست برای آنها می‌شکنند. آنجا آزاد بود اما ذهن دانشجو واکسینه شده و دانشجو در فکر ساختن مملکتش و در فکر مبارزه با ظلم، زور و قلدری بود.

دانشجو مقابل هر کس و ناکسی سر خم نمی‌کرد اما اکنون کاری کردند که تقابل ایجاد شده است. این رفتارها را باید اصلاح کرد"[2]

 

*آقای پزشکیان به مردم نمی‌گوید که اساساً در زمان شاه ما با یک دانشگاه کاملا طاغوتی و مندرج در تعالیم غربی مواجه بودیم که نیازی به تقلا برای راه یافتن آوازخوان‌ها به آن نبود! و دانشگاه آن دوران بصورت سیستماتیک و بدون حضور خوانندگان نیز در مسیری می‌رفت که حامیان آن خوانندگان می‌خواستند.

ضمن اینکه مردم باید بدانند امثال فائقه آتشین و پروانه امیرافشاری اگر در دوران طاغوت به دانشگاه نمی‌رفتند اما بصورت روزانه جایشان در اتاق حکومت ایران بود و همه روزه در جشن‌های شاه خائن و همپالکی‌های او حضور داشتند.

اکنون اما با وقوع انقلاب اسلامی نه تنها اتاق حکومت ایران به مرکز صدور اسلام ناب و حکومت مطلوب دینی تبدیل شده است بلکه دانشگاه نیز در مسیر اسلامی شدن قرار گرفته و تقلای عده‌ای برای ترویج آوازخوانی و سیاست‌بازی در دانشگاه از همین روست.

اینکه پزشکیان چرا این حقایق آشکار تاریخی و قیاسات واضح عقلانی را نمی‌بیند البته مسئله چندان مهمی نیست!

مسئله مهمتر اینست که چرا چنین فردی در این سطح از معلومات اما قصد ریاست‌جمهوری بر مردم ایران را در ذهن خود پرورانده است!؟

 

***

 

تقلا برای کشاندن ظریف به مخمصه انتخابات با کدام هدف صورت می‌گیرد؟

یک نکته ظریف درباره نامزدی ظریف

یک نکته ظریف درباره نامزدی ظریف/ باز شدن پای خواننده‌ زن به گفتمان انتخاباتی اصلاح‌طلبان!

تلاش‌ها در اردوگاه اصلاحات برای کشاندن محمدجواد ظریف به عرصه انتخابات افزایش یافته است.

علی‌محمد نمازی، از فعالان اصلاح‌طلب در این‌باره به ایلنا گفته است: تقریبا می‌توانم عنوان کنم که اکثر احزاب اصلاح‌طلب بر روی آقای دکتر ظریف اتفاق نظر دارند و قصد دارند علی‌رغم اینکه ایشان گفته است در انتخابات ثبت‌نام نمی‌کند، وی را تشویق به ثبت‌نام کنند و ظاهرا اکثریت بر روی ایشان توافق دارند.

او همچنین تصریح می‌کند: امروز هم که از آقای ظریف صحبت می‌شود، ایشان را نامزد استیجاری نمی‌دانیم؛ ایشان شخصیتی است که در عرصه دیپلماتیک کشور دارای روابط بسیار خوبی است و در عرصه‌های بین‌المللی ایشان را می‌شناسند. [3]

از سوی دیگر، فرزانه ترکان از اعضای حزب کارگزاران نیز در مصاحبه با اعتمادآنلاین اظهار می‌کند: مشخصاً این تشکل (حزب کارگزاران) به آقای ظریف به عنوان یک شخصیت اصلاح‌طلب نگاه می‌کند و بقیه قضایا دیگر به تصمیم آقای ظریف برای کاندیداتوری و جمع‌بندی جبهه اصلاح‌طلبان درباره ایشان مربوط است.[4]

 

*این اظهارات در حالی ایراد می‌شوند که محمدجواد ظریف از یکسو با کارنامه بد برجام مواجه است و از سوی دیگر با تردید در بحث تأیید صلاحیت. زیرا بعید است شورای نگهبان که مرجع تشخیص صلاحیت‌ها در کشور است به مقولاتی مثل عبور ظریف از خط قرمزهای کشور در ایام مذاکرات و یا پرونده جواسیس برجامی توجه نکند!

جدای از این شخص آقای ظریف هم پیش از این با استحکام اعلام کرده بود که قصد حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری را ندارد و تخصص آنرا هم ندارد. [5]

با این حال طی هفته‌های اخیر صحبت‌هایی از ظریف نقل شده که نشان می‌دهد تمایلاتی در او نسبت به حضور در انتخابات شکل گرفته است.

او اخیراً گفته است: "یادآوری کردم که علت تصمیم بنده برای نامزدنشدن نگرانی از سبد رأی نیست که برای بهبود آن از سیاست خارجی یا انسجام ملی هزینه کنم. نگرانی من از رأی‌آوردن است نه رأی‌نیاوردن. بر عزم خود برای نامزدنشدن استوارم؛ ولی تداوم فشارها، آزارها، افتراها و تهدیدها در اقبال عمومی و در این عزم تأثیر معکوس دارد. "[6]

غیر از مقولات اشاره شده پیرامون مشکلات ظریف در بحث کاندیداتوری؛ تحلیلگران درباره آقای ظریف البته به یک نکته ظریف هم اشاره می‌کنند و آن اینکه اساساً محمدجواد ظریف به لحاظ شخصیتی دچار استحکامات لازم برای ریاست‌جمهوری نیست زیرا رجلی که در قامت ریاست‌جمهوری عرض اندام می‌کند بایستی از قاطعیت و جسارت لازم نیز برخوردار باشد.

اما ظریف که در سابقه او مقولاتی مثل قهر سیاسی، کم‌توانی در حفظ خطوط قرمز کشور و روابط دوستی با کسانی مثل جیسون رضائیان (قبل از دستگیری جیسون) وجود دارد اساسا توانمندی حمل وزر و وبال سنگین ریاست‌جمهوری را ندارد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار