کد خبر: ۶۵۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹
سمنان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه شیوع خانوادگی کرونا مشکل شهرهای تابعه دانشگاه است، گفت: روند شیوع کرونا در شرق استان طی هفته جاری افزایشی خواهد بود.

به گزارش آرانیوز:رضا چمن بعد از ظهر شنبه در ستاد کرونای سمنان به صورت ویدئو کنفرانس به میزبانی استاندار سمنان با بیان اینکه علت پیک جدید شیوع کرونا ویروس در کشور و استان سمنان تک بُعدی و سفرها نیست بلکه عوامل زیادی در پیک جدید شیوع این ویروس نقش دارد، بیان داشت: اگرچه سفرها روند شیوع کرونا ویروس را تشدید کرد اما بر اساس مطالعات انجام شده بخشی از مردمی که در عید نوروز به مسافرت نرفتند، با حضور در دورهمی‌ها و دید و بازدیدهای نوروزی به روند شیوع این ویروس دامن زدند.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایطی قرار داریم که کرونا به صورت خانوادگی در حال شیوع است، افزود: ارائه رنگ بندی جدید برای مقابله با کرونا ویروس قابل پذیرش نیست چرا که ایجاد رنگ بندی جدید، مستلزم محدودیت و دستورالعمل‌های جدید است که در وضعیت رنگ بندی‌های کنونی شیوع کرونا، محدودیت‌های برای مقابله با این ویروس در حال اعمال است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بیان کرد: اعمال محدودیت‌ها به گونه‌ای باشد تا شیب شیوع کرونا کاهش یابد و در هفته جاری روند بستری‌های ناشی از ابتلاء به کرونا ویروس در استان افزایشی خواهد بود.

چمن ابراز داشت: در وهله اول باید تلاش کنیم که روند شیوع کرونا ویروس در استان سمنان را تثبیت کنیم و بعد از آن برای نزولی شدن روند ابتلاء اقدام شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار