کد خبر: ۶۵۲۴۴
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
مشهد - سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات در شرایط کرونایی از جمله افزایش شعب اخذ رأی، در اولویت کاری ما است.

به گزارش آرانیوز:محمدعلی نبی‌پور در نشست خبری ظهر چهارشنبه در استانداری مشهد با اشاره به روند برگزاری انتخابات در شرایط شیوع بیماری کرونا، گفت: در این دوره از انتخابات اقدامات و پیش‌بینی‌های مختلفی را در رابطه با برگزاری مراحل مختلف انتخابات در شرایط کرونایی انجام داده‌ایم، از همین‌رو تعداد شعب اخذ رأی افزایش پیدا خواهد کرد، پیش‌بینی ما بیش از ۵ هزار صندوق است که البته این تعداد باید به تأیید هیئت‌های اجرایی برسد، این در حالی است که در دوره قبل چهار هزار و ۲۳ صندوق در سطح استان برای رأی‌گیری وجود داشت.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به حضور عوامل اجرایی انتخابات در روز رأی‌گیری، به دنبال واکسیناسیون عوامل اجرایی هستیم که امیدواریم این کار به نتیجه برسد تا همکاری عوامل اجرایی در انتخابات کاهش پیدا نکند.

وی افزود: همچنین افزایش تعداد شعب رأی‌گیری در فضای باز و تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز، از دیگر اقدامات برای برگزاری انتخابات در سلامتی کامل است.

نبی‌پور با بیان اینکه برای زمان تبلیغات هم تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم، اظهار کرد: مطمئناً در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد تجمعات انتخاباتی مثل سابق نخواهیم داشت، زیرا خود مردم هم از این تجمعات استقبال نخواهند کرد، لذا سعی بر آن است تا از ظرفیت فضاهای مجازی، رادیو و تلویزیون استفاده شود.

سرپرست ستاد انتخابات در خراسان رضوی با اشاره به اینکه اگر مواردی از تبلیغات زودهنگام در فضای مجازی دیده شود با آن برخورد می‌شود، افزود: هرگونه تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی و حقیقی پیش از موعد تخلف است، زمان تبلیغات انتخابات برای ریاست جمهوری و خبرگان رهبری ٢٠ روز و برای شوراهای اسلامی ٧ روز در نظر گرفته شده است.

نبی‌پور اظهار کرد: در هر مرحله از انتخابات که قانون جدیدی تصویب و ابلاغ شود ما ملزم به اجرای آن هستیم، رسانه‌ها و تشکل‌ها نقش پررنگی در ایجاد شور و نشاط انتخاباتی دارند، لذا در همین زمینه نشست‌های مختلفی توسط استانداری با تشکل‌ها و نخبگان انجام شده تا ظرفیت‌ها و بسترهای ایجاد شور انتخاباتی میان مردم بررسی و فضای کلی و اهمیت شرکت در انتخابات و تأثیرگذاری آن در سرنوشت مردم تبیین شود.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۲ داوطلب در شهرستان مشهد برای انتخابات شوراها ثبت نام کرده‌اند که ١۶١ نفر آن‌ها رد صلاحیت شده‌اند، گفت: به طور کلی در شوراهای شهر با کاهش ثبت نام مواجه بودیم، اما برای شوراهای روستا ۱۶ هزار و ۵۴۰ نفر ثبت نام کرده‌اند که نسبت به دور قبل با افزایش رو برو بوده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار