کد خبر: ۶۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸
رشت- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه عکاسان هنرمندان خاطره سازی هستند که هرگز از خاطر مردم پاک نمی‌شوند، گفت: مرحوم «دروی پور» از یاد مردم گیلان نخواهد رفت.

به گزارش آرانیوز:فیروز فاضلی  با تسلیت درگذشت ابراهیم دروی پور عکاس سرشناس گیلانی اظهار کرد: جلوه‌های هنر عکاسی می‌تواند خاطراتی را ثبت کند که تا دهه‌های متمادی این خاطرات در اذهان ثبت می‌شوند.

وی با بیان اینکه عکاسی یعنی هنر خوب دیدن که در آن باید به قول سهراب سپهری چشم‌ها را شست و جور دیگر باید، تصریح کرد: همیشه صحنه‌های شگفت انگیز در اطراف ما نهفته است که تنها از زاویه دید عکاسان هنرمند و حرفه‌ای قابل مشاهده و ثبت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان ادامه داد: زنده یاد ابراهیم دروی پور با بیش از چند دهه فعالیت و هنرنمایی در زمینه عکاسی برای بسیاری از گیلانی‌ها و حتی مردم سراسر کشور عکس‌هایی را در آتلیه خود به ثبت رسانده که اکنون با دیدن آن عکس‌ها خاطرات آن روزهای افراد زنده می‌شود.

وی افزود: ابراهیم دِروی پور عکاس و هنرمند با سابقه گیلانی در فروردین سال ۱۳۱۸ در محله شاه کوچه بندرانزلی متولد و پس از آغاز عکاسی در انزلی برای ادامه تحصیل عازم تهران و سپس شهر کلن آلمان شد.

فاضلی با اشاره به اینکه این هنرمند فقید گیلانی بعد از چند سال کار در زادگاهش به رشت عزیمت کرده و در خیابان علم الهدی رشت آتلیه عکاسی برای خود راه اندازی کرد، افزود: مرحوم دروی پور سابقه چند دهه عکاسی را در کارنامه هنری خود دارد.

وی همچنین به نصب مجسمه این هنرمند گیلانی در زمان حیاتش به عنوان نماد عکاسان آتلیه‌ای در پیاده راه فرهنگی رشت نیز اشاره کرد و گفت: مرحوم دروی پور یکی از شناخته شده ترین عکاسی‌های رشت را داشت که بسیاری از رشتوندان از وی و عکاسی او خاطره دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اینکه سال گذشته نخستین جشنواره میراث ناملموس (چالش فیلمسازی در ۷۲ ساعت) در استان نیز برگزار شد، افزود: عکاسی دروی پور با توجه به قدمت و سابقه آن یکی از موضوعات ساخت مستند در این جشنواره بود.

لازم به ذکر است، مرحوم ابراهیم دروی پور ۱۸ فروردین امسال دارفانی را وداع گفت و در گلزاری شهدای انزلی در جوار فرزند شهیدش «آذرخش دروی پور» به خاک سپرده شد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار