کد خبر: ۶۵۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
کرمانشاه- استاندار کرمانشاه گفت: میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد است.

به گزارش آرانیوز:هوشنگ بازوند ظهر امروز در حاشیه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور و اعضای ستادهای استانی برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کرمانشاه کمتر از ۵۰ درصد بوده و افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به دلیل بی‌توجهی به این دستورالعمل‌ها است.

وی افزود: دستورالعمل‌های بهداشتی در استان کرمانشاه حداقل باید ۹۰ درصد رعایت شود، در غیر این صورت این استان به بیمارستانی بزرگ تبدیل می‌شود که هزینه‌های سنگینی را وارد خواهد کرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه گروهی ویژه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این استان نظارت کرده و متخلفان را به دادستانی معرفی می‌کنند، گفت: ستاد استانی مقابله با کرونا تمامی امکانات لازم را برای مهار پیک چهارم ویروس کرونا بسیج کرده است.

بازوند تصریح کرد: نقشه راه مقابله با پیک چهارم بحران کرونا تدوین و برنامه‌ها و پیش بینی‌های لازم برای بستری حدود ۲ هزار نفر انجام شده است، در صورت همکاری مردم موج چهارم بیماری کرونا با هزینه و خسارت کمتری پشت سر گذاشته خواهد شد.

وی با اشاره به نحوه فعالیت کارکنان ادارات ادامه داد: پرسنل ادارات باید بر اساس جدول رنگ‌بندی شهرها در محل کار حضور پیدا کنند، در صورت عدم رعایت این موضوع توسط مدیرکل با وی برخورد خواهد شد زیرا مدیرکل مسئول و مقصر به خطر افتادن سلامت کارکنان است.

بازوند به ویروس جهش یافته کرونا موسوم به کرونا انگلیسی اشاره و تاکید کرد: این ویروس پیر، جوان و کودک نشناخته و تمامی افراد را به شکل جدی مبتلا می‌کند، احتمال از دست دادن برخی از عزیزان و وارد شدن خسارات زیاد به حوزه اقتصادی و معیشتی مردم وجود دارد

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار