کد خبر: ۶۵۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
اهواز – استاندار خوزستان گفت: مردم برای مقابله با بیماری کرونا همکاری کنند. این بیماری در خوزستان بدون همکاری تبدیل به اپیدمی می‌شود.

به گزارش آرانیوز:قاسم سلیمانی دشتکی ظهر شنبه در پایان نشست ستاد استانی مدیریت کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در یک مقطع زمانی موفق شدیم به خوبی موج کرونا در خوزستان را تعدیل کنیم و به گونه‌ای شرایط پیش رفت که سیر نزولی داشته باشیم.

وی افزود: ولی متأسفانه بعد از مسافرت‌های نوروزی و مراسم‌های متعددی که در اقصی نقاط کشور از جمله خوزستان رخ داد، مجدداً روند ابتلاء به کرونا در کشور و استان افزایشی شد.

استاندار خوزستان توضیح داد: استان‌ها را به چند دسته تقسیم کرده‌اند که از جمله ۱۲ استان که دارای شیب بسیار تند ابتلاء هستند. ۱۱ استان هم شیب ابتلای آنها در حال تند شدن است. پنج استان جهش ویروس در آنها به تازگی آغاز شده است. استان خوزستان و دو استان دیگر مجدد روند افزایشی ابتلاء در آنها شروع شده است.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: در جلسه امروز تصمیم گرفته شد که محدودیت‌های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی قویاً اجرا شود و فقط گروه یک می‌توانند فعالیت داشته باشند. مثلاً ادارات در مناطق قرمز فقط می‌توانند حداکثر با یک سوم نیرو فعالیت کنند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم به خوبی کرونا را در اهواز کنترل کنیم، شهر اهواز را به ۲۴ منطقه تقسیم کرده‌ایم. ۱۲ منطقه کارگروهی با مسئولیت نیروی انتظامی و ۱۲ منطقه کارگروهی با مسئولیت سپاه، اجرای محدودیت‌ها را به عهده می‌گیرند. در این کارگروه نمایندگانی از اصناف و ادارات مرتبط حضور خواهند داشت تا تصمیمات متناسب با ستاد کرونا را اتخاذ کنند.

سلیمانی دشتکی افزود: دولت مصوباتی را در بخش کرونا مخصوص خوزستان در ۱۴ بند تصویب کرده که در حال فعالیت برای اجرایی کردن آنها هستیم. کسانی که در موج اخیر دچار ضرر شده‌اند بسته‌های حمایتی دریافت می‌کنند.

وی تاکید کرد: از مردم می‌خواهم برای کنترل بیماری کرونا همراهی و همکاری بیشتری داشته باشند تا بیماری کرونا در خوزستان تبدیل به اپیدمی نشود. همین حالا هم بستری‌های ما بسیار بالا است و اگر مردم همکاری نکنند تعداد فوتی‌ها به سرعت بالا می‌رود و تعداد بستری‌ها از توان درمانی استان خارج می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار