کد خبر: ۶۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱
اردبیل - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: در هجدهمین روز از فروردین ماه اردبیل جامه سرخ به تن کرده و درشرایط بحرانی کرونا قرار گرفت.

به گزارش  آرانیوز:بهروز ندائی اظهار کرد: با اعلام رسمی از سوی ستاد ملی کرونا تمامی مراکز استان‌ها به رنگ قرمز درآمدند که اردبیل نیز از این شرایط مستثنی نبوده و با توجه به افزایش مراجعین و بستری‌ها در چند روز گذشته، رنگ اردبیل نیز به قرمز درآمد.

وی تصریح کرد: در کنار شهر اردبیل، شهرهای مشگین‌شهر، پارس‌آباد، سرعین، نیر و اصلاندوز نیز به رنگ نارنجی درآمده و مابقی شهرها همچنان رنگ زرد دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: از امروز اعمال محدودیت‌های شدیدتری را در شهر اردبیل شاهد خواهیم بود به طوریکه این محدودیت‌ها شامل کاهش حضور کارکنان تا یک سوم و ممنوعیت مأموریت‌های اداری و برگزاری جلسات خواهد بود.

ندائی به محدودیت‌های صنفی و منع کامل سفر از طریق خودروهای شخصی و وسایل نقلیه عمومی نیز اشاره کرد و افزود: در شهر با رنگ قرمز فعالیت اصناف غیرضرور ممنوع بوده و خودروهای بومی نمی‌توانند به خارج از شهر سفر کنند و ورود خودروهای غیربومی نیز به اردبیل ممنوع بوده و شامل جرایم سنگین از سوی پلیس خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: البته به صورت کامل امروز محدودیت‌های کرونایی برای شهرهای قرمز اعلام خواهد شد تا ما با اعلام این محدودیت‌ها و همراهی مردم بتوانیم پیک خطرناک چهارم را کنترل کنیم.

ندائی به وضعیت شیوع بیماری کرونا در مناطق روستایی نیز اشاره کرد و ادامه داد: متأسفانه به دنبال سفرهای فامیلی و اقوام در ایام عید به روستاها انتشار ویروس را در این مناطق شاهد هستیم به طوری که در یک روستا در شهر اردبیل ۶۰ نفر درگیر بیماری کرونا شدند که پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده شرایط سختی را در سایر شهرها و روستاها نیز شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: آمار مراجعین به مراکز بیمارستانی تا چهار برابر و بستری‌ها نیز تا دو برابر به نسبت اسفندماه افزایش یافته و پیش‌بینی می‌کنیم در روزهای آینده وضعیت به مراتب سخت‌تر از شرایط کنونی باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل تعداد مراجعات به بیمارستان امام را در شبانه‌روز گذشته ۳۸۰ نفر و بستری‌ها را ۸۰ نفر اعلام کرد و گفت: ما نتیجه بی‌احتیاطی و سهل‌انگاری‌های اسفندماه و خریدهای این ایام را به عینه شاهد هستیم و در هفته‌های آینده تبعات دورهمی‌ها و سفرهای فامیلی را در ایام عید بیشتر نظاره‌گر خواهیم بود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار