کد خبر: ۶۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۹
ارومیه - معاون فنی و فناوری های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی گفت: شیوع ویروس کرونا کاهش ۱۰ درصدی اهدای خون در آذربایجان غربی را در پی داشته است.

به گزارش آرانیوز:بهزاد عمادی  با بیان اینکه از زمان شیوع کرونا در استان میزان اهدای خون در استان به ویژه در شهرستان‌ها ۱۰ درصد کاهش یافته است، افزود: در سال ۹۹ میزان مراجعین ۷۵ هزار و ۲۰۵ نفر بوده است که از این تعداد مراجعین، ۶۴ هزار و ۱۹۷ نفر موفق به اهدا شده اند که ۶۱ هزار و ۹۹۴ نفر مرد و مابقی زن بودند.

وی با بیان اینکه متوسط اهدای خون در بین زنان استان ۳.۵ درصد است خاطر نشان کرد: در سال گذشته فراورده‌های خونی تولیدی همچون گلبول قرمز ۵۷ هزار و ۲۷۴و احد بوده است.

معاون فنی فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی تاکید کرد: استان جزو رتبه‌های برتر در اهدای پلاسمای خون توسط بهبود یافتگان کرونا از نظر جمعیت و مصرف در کشور است.

عمادی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و ۲۵۷ واحد اهدای پلاسما توسط بهبود یافتگان کرونا در استان انجام شده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۲۳ هزار و ۳۲۲ پلاکت نیز در استان اهدا شده است.

وی با اشاره به اینکه در تمامی پایگاه‌های انتقال خون آذربایجان غربی با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی دریافت خون انجام می‌شود، تصریح کرد: از تمامی هم استانی‌ها به ویژه بهبود یافتگان کرونا درخواست می‌شود برای کمک به بیماران بعد از گذشت یک ماه از بهبود یافتگی برای اهدای پلاسمای خون خود به پایگاه‌های انتقال خون استان مراجعه کنند.

معاون فنی فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی یادآور شد: محیط‌های مراکز به صورت مستمر ضدعفونی شده و چون انتقال خون بخش درمانی نیست تاکنون مشکلی در زمینه بیماری کرونا نداشته ایم و گزارشی از ابتلاء فرد اهدا کننده صورت نگرفته است مردم با خیال راحت می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار