کد خبر: ۶۴۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۸
ارومیه – مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از ساخت ۱۳۶کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب کشور طی سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش آرانیوز:محسن حمزه لو  با بیان اینکه با اشاره به شاخص پایین آذربایجان‌غربی در برخورداری از راه‌های بزرگراهی و اصلی ضرورت نگاه ویژه به بخش حمل‌ونقل به عنوان لازمه توسعه همه‌جانبه و متوازن منطقه را مورد اشاره قرار داد و افزود: کریدور بزرگراهی غرب کشور افزون بر اینکه حلقه اتصال ایران با اروپاست، مسیر ارتباطی کشورهای آسیای میانه را به خلیج فارس سهولت می‌بخشد.

وی با اشاره به اجرای ۳۸ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی و ۲۴۰ کیلومتر راه روستایی به ارزش ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در استان، افزود: پایانه مرزی بازرگان به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور را به بندر امام خمینی (ره) متصل می‌کند.

حمزه لو اضافه کرد: ۵۴۰ کیلومتر از این گذرگاه در آذربایجان غربی قرار دارد و در قالب چند طرح راهسازی از جمله بزرگراه ارومیه - مهاباد- میاندوآب، تعریض و بهسازی محور خوی- ایواوغلی و بزرگراه سلماس – خوی در این راستا اجرایی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی ۱۲ هزار کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان سه هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است، ادامه داد: عمده فعالیت‌های حمل و نقل جاده‌ای کالا و مسافر کشور از طریق پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود که در این زمینه توسعه راه‌های استان ضروری است.

حمزه لو با اشاره به اینکه ۷۴ کیلومتر از کریدور بزرگراهی در آذربایجان غربی تا پایان خرداد سال جاری به بهره برداری می‌رسد، عنوان کرد: کریدور بزرگراهی غرب کشور در جنوب آذربایجان‌غربی به طول ١٨٩ کیلومتر و شمال آذربایجان‌غربی به طول ۱۱۱ کیلومتر در حال اجراست.

وجود یک‌هزار کیلومتر مرز مشترک و همجواری با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان،؛ استان آذربایجان‌غربی را به دروازه ارتباط ایران با اروپا تبدیل کرده، به شکلی که ۲۶ درصد صادرات و ۶۸ درصد واردات زمینی ایران اسلامی از طریق پایانه‌های مرزی بازرگان، سرو، تمرچین، پلدشت و رازی یعنی یک چهارم پایانه‌های مرزی کشور انجام می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار