کد خبر: ۶۴۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تشکیل قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی، از ایجاد ۱۷ پایگاه در ۱۷ استان کشور، خبر داد و گفت: از این تعداد ۵ پایگاه به «نماز» اختصاص داده شده است.

به گزارش آرانیوز، علیرضا کاظمی در مراسم بیست و نهمین دوره اجلاس سراسری نماز در بخش دانش‌آموزی و اختتامیه جشنواره «پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد»، با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در بیست و هفتمین اجلاسیه سراسری نماز، اظهار کرد: فرمایش راهبردی رهبر معظم انقلاب در اجلاس بیست و هفتم، این نهاد را بر تشکیل اتاق فکری با همکاری ستاد اقامه نماز و اداره کل قرآن و عترت و نماز سوق داد و در این راستا اقدامات گسترده‎‌ای انجام و دنبال شد.

وی ادامه داد: امروز مفتخریم در دومین سال بعد از آن پیام، در تمام مناطق، پرچم نماز و توجه به اهمیت آن و فعالیت‌های مرتبط با این موضوع را برافراشته و جامعه و دستگاه‌ها را به این موضوع حساس کرده ایم. در همین راستا امسال اقدام جدیدی صورت گرفت و پیش از اجلاسیه دانش آموزی، «جشنواره پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد» راه‌اندازی شد و استان یزد به لحاظ جایگاهی خود و فعالیت‌های خوبش در حوزه پرورشی، دبیرخانه این جشنواره را برعهده گرفت.

کاظمی افزود: خوشحالیم طبق فرمایش رهبر انقلاب از تمام شیوه‌های اثرگذار استفاده کرده ایم تا بتوانیم این فضا را توسعه و تعمیق بخشیم و در زیست بوم جدید، اقدامات بسیار ارزشمندی را در فعالیت‌های قرآنی، عترت و نماز انجام دهیم و موفقیت‌های چشمگیری داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی گفت: «تشکیل قرارگاه مجازی فعالیت‌های قرآنی در ۱۷پایگاه و ۱۷استان کشور» زمینه مشارکت و تولید محتوا و خلاقیت‌های فراوانی را در این حوزه ایجاد کرده است که از این تعداد ۵پایگاه به نماز اختصاص داده شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی برگزاری پیش اجلاسیه های نماز، جشن تکلیف در فضای مجازی، آموزش های عملی نماز برای دانش آموزان و معلمان و حفظ ائمه جماعات و برگزاری دوره های مجازی ۵هزار طلبه را از دیگر اقدامات این  معاونت برشمرد و گفت: آموزش و پرورش برای صد درصد مدارسی که امکان برگزاری نماز جماعت دارند، نماز جماعت برگزار می کند و امروز با استفاده از فضای مجازی، این رسالت خطیر و فضای معنوی را به خانه‌ها برده‌ایم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار