کد خبر: ۶۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
رئیس‌جمهور با بیان اینکه نباید واقعیت‌ها را تحریف کنیم، گفت: چرا با پول ملت برای پیروزی سیاسی مردم و دولت با رهبری رهبر معظم انقلاب فیلم درست نمی‌کنید؟

به گزارش آرانیوز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت گفت: همه کشورهایی که در برجام با ترکیب های مختلف مثل۱+۴با حضور ایران یا۱+۴ جداگانه و با حضور آمریکا متعهد بودند، این روزها در وین اجتماع کردند ؛اما به هرحال به هر نحوی که بوده یک صدای واحد امروز شنیده می‌شود و آن این است که همه اطراف این توافق هسته‌ای به این نتیجه رسیده‌اند که هیچ راه‌حلی بهتر از توافق برجام و هیچ مسیری جز اجرای کامل برجام وجود ندارد.ین یک موفقیت جدید برای جمهوری اسلامی ایران است.

وی اظهار کرد: یکی از افتخارات دولت این است که در سال ۹۷، ۹۸ و ۹۹ و در همین ماه‌های اولیه سال ۱۴۰۰ با همه فشارها و سختی‌ها، با شدیدترین تحریم ها و جنگ اقتصادی، کشور را طوری اداره کرد که نه تنها دوستان بلکه دشمنان هم امروز اعتراف دارند که فشار حداکثری شکست خورده است. این بالاترین عمل دولت و موفقیت دولت است.

روحانی تاکید کرد: یکی از افتخارات دولت دوزادهم این است که در مقابله با فشار اقتصادی، سیاسی، روانی و تبلیغاتی به گونه‌ای ایستادگی و مقاومت کرده است که منجر به شکست دشمنان شده است .

رئیس جمهور با بیان اینکه همه ما می دانیم این موفقیت در سایه مقاومت یکپارچه ملت بزرگ ایران بوده است تصریح کرد: تردید نداریم که اگر ایستادگی، تحمل رنج‌ها و سختی‌ها و مقاومت مردم نبود ما شرایط دیگری داشتیم. دولت حتی در این جنگ سه ساله حاضر نشد توصیه بعضی از دوستان را عمل کند و ارزاق عمومی و کالاهای ضروری  را با سیستم کوپنی توزیع کند.

وی با تاکید بر اینکه نیازی به اجرای سیستم کوپنی نیست و کشور را به طور عادی اداره می کنیم گفت: ما می توانیم کالا را به میزان نیاز جامعه به وفور در اختیار مردم قرار دهیم  و در سه سال اخیر کالا به وفور عرضه شده است. البته قیمت ها نامتعادل و گران بوده است، مردم در فشار بودند و این را کاملا قبول داریم.

روحانی با بیان اینکه دشمن نتوانسته اقتصاد ما را بشکند بیان کرد: در شرایط تحریم،  آمریکا به صراحت اعلام کرده است که سیاستش شکست خورده و فشار حداکثری جواب نمی‌دهد و راهی جز مذاکره ندارد. آمریکا اعلام کرده است؛ اگر شما آماده هستید، ما حاضر هستیم، مستقیم مذاکره کنیم. اگر آماده نیستید، حاضر هستیم به صورت غیرمستقیم با ۱+۴  مذاکره کند، این به معنای پیروزی ملت ایران است. این پیروزی را دست کم نگیرید.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسانه‌ها، فضای مجازی و فضای حقیقی می‌خواهند این واقعیت را بپوشانند و این پیروزی را تحریف کنند، تاکید کرد: این یک پیروزی عظیم و بزرگ در تاریخ ملت ایران است که اصلا مربوط به دولت دوازدهم هم نیست و مربوط به ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: ملت ایران نه یک روز، نه دو روز، نه سه روز، بلکه سه سال و نیم ایستاده ودر برابر همه فشارها مقاومت کرده  است. دشمنان جنایتکارانه در برابر ملت ایران ایستادند؛ اما شکست خوردند.

وی افزود: برای اولین بار در تاریخ آمریکا، ایالات متحده در سه سال گذشته در دوره دولت قبل یعنی ترامپ، منزوی‌ترین دولت در سازمان ملل، شورای امنیت، مجمع عمومی، دادگاه لاهه و در افکار عمومی بود.

روحانی تصریح کرد: آمریکا اگر تنها نمی‌ماند، می‌توانست راجع به پایان تحریم تسلیحاتی ایران موفقیتی به دست بیاورد؛ اما نتوانست، منزوی شد و تنها ماند. آمریکا حتی یاران سنتی خود را نیز از دست داد، اتحادیه اروپا که از متحدین سنتی آمریکا هستند، از این کشور حمایت نکردند، زیر بار نرفتند و رای مخالف دادند. یک کشور درست و درمان از آمریکا حمایت نکرده است و این پیروزی بزرگی است.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا به دنبال مذاکره مستقیم یا غیرمستقیم با ایران است، گفت: برخی رسانه‌ها می‌خواهند این پیروزی عظیم تاریخی را بپوشانند. برای اولین بار در تاریخ آمریکا، دولت قبلی منزوی‌ترین دولت در مجامع بین‌المللی، افکار عمومی و حتی در میان دوستان سنتی خود بود.

رئیس‌جمهور گفت: چرا با پول ملت برای پیروزی سیاسی مردم و دولت با رهبری رهبر معظم انقلاب فیلم درست نمی‌کنید؟ نباید واقعیت‌ها را تحریف کنیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار