کد خبر: ۶۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۴
داشتن قاطعیت و ترک عادت دیپلماسی التماسی باعث می‌شود جاسوسی مانند چارلوت لوپز انگلیسی پایش به کشور باز نشود!

به گزارش آرانیوز، در آستانه برگزاری نشست کمیسیون مشترک در برجام؛ رسانه‌ها خبر از گفت‌وگوی تلفنی محمدجواد ظریف با دامنیک راب وزیر خارجه انگلستان داده‌اند. وزیر خارجه از طرف لندن‌نشین خواسته است که در مذاکرات برجامی سازنده ظاهر شود. به نظر این موضع قاطع و داشتن اعتمادبه‌نفس در برابر اروپایی‌ها اقدامی قابل تشویق از سوی طرف ایرانی است.

احتمالاً دیپلمات‌های ایرانی بعد از سال‌ها تجربه‌اندوزی به این نتیجه رسیده باشند که جمهوری اسلامی ایران بدهکار آمریکا و اروپایی‌ها نیست و مواضع بر حق ایران بر اساس نظر قاطع رهبر انقلاب باید در این نشست‌های سیاسی تأمین شود.

نتایج برجام نشان داد که دیپلماسی التماسی نتیجه‌ای جز نفوذ دشمن در پی ندارد و هر قدر دستگاه دیپلماسی در برابر دشمنان انقلاب تهاجمی‌تر عمل کنند، به نتایج و ثمرات با ارزش تری نیز دست خواهند یافت.

طرف غربی باید بداند، در ایران دورانی که روی کارت تردد جاسوس انگلیسی نوشته شود نماینده علیاحضرت ملکه بریتانیا گذشته است! احتمالاً وزیر امور خارجه یادش مانده است که سال ۱۳۹۵ وقتی چارلوت لوپز انگلیسی و سباستین سورن فرانسوی در مرز ایران توسط سربازان گمنام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شدند، روی کارت شناسایی آن ها که توسط وزارت امور خارجه صادر گردیده بود؛ جای عنوان انگلستان از عنوان عجیب و مجهول نماینده علیاحضرت ملکه بریتانیا در تهران استفاده‌شده و به گونه ی تصویر سازی شده بود که انگار کشور در شرایط احمدشاه قاجار است و یک خارجی با عنوانی با پرطمطراق می توانددر پوششش دیپلماتیک هر اقدام ضد امنیتی را انجام دهد!

در آن سال و در اوج تهدیدات داعش علیه کشور، این دو دیپلمات خارجی بدون کسب اجازه از مقامات کشور، با تجهیزات جاسوسی مشغول فیلم‌برداری در مناطق مرزی غرب کشور بودند! در تحقیقات صورت گرفته از این دو جاسوس اروپایی معلوم گردید که لوپز سمت دبیر دوم را در سفارت انگلستان در ایران داشته است.

چگونه "سفارت انگلیس" برای وزارت خارجه «سفارت علیاحضرت ملکه بریتانیا» می‌شود؟! +عکس

 پس از به دام افتادن این جاسوس‌ها مشخص می‌شود مجوز یکی از این دو نفر تنها برای حضور در هتل شادی و آذربایجان شهرستان سنندج بوده و آن‌ها با سوءاستفاده از موقعیت دیپلماتیک خود و با دوربین‌های مدرن سعی در نقطه‌یابی و شناسایی نقاط استراتژیک مرزی داشته‌اند.

چگونه "سفارت انگلیس" برای وزارت خارجه «سفارت علیاحضرت ملکه بریتانیا» می‌شود؟! +عکس

مدت‌هاست که خطر نفوذ جاسوسان حرفه‌ای با چشمان تیزبین و رصد اطلاعاتی کشف و خنثی‌شده است؛ اما می‌توان از وزیر خارجه کشورمان پرسید آیا آن ذهنیت استعماری و ارباب‌رعیتی که باعث نفوذ عوامل بیگانه به کشورمان می‌شود در آن وزارتخانه رفع گردیده است؛ فرازی از مکالمه جواد ظریف با طرف انگلیسی ما را به آن نظر شاید امیدوار کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار