کد خبر: ۶۴۸۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۲
معاون درمان ستاد کرونای استان تهران با تاکید بر اینکه الگوی غالب کرونا در کشور نوع جهش یافته آن است، گفت: در چنین شرایطی پایبندی به پروتکل‌ها و محدودیت‌های ابلاغ شده برای شرایط قرمز اهمیت ویژه‌ای دارد.

به گزارش آرانیوز، دکتر نادر توکلی  با اشاره به برگزاری جلسه با روسای بیمارستان‌های استان تهران، گفت: هدف از این جلسه ایجاد آمادگی و هماهنگی بیشتر در بیمارستان‌های استان بود تا با افزایش تخت‌های بیمارستانی خدمات بهتری به بیمار ارائه داده و حجم خدمات خود را افزایش دهیم و به سمت پروتکل‌هایی برویم که بیماران را به سمت درمان‌های سرپایی سوق دهیم، این تصمیم در شرایطی گرفته شد که در چند روز اخیر آمار ابتلا به شدت بالاتر رفته است.

۱۰۳ بیمارستان در تهران درگیر کرونا

وی افزود: در حال حاضر ۱۰۳ بیمارستان در استان تهران درگیر کرونا هستند و ناچاریم با لغو خدمات درمانی الکتیو در مراکز درمانی اصلی، ظرفیت بیشتری برای رسیدگی به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

توکلی افزود: با توجه به وضعیت قرمز تهران باید محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ابلاغ شده بر اساس پروتکل‌ها اجرایی شود.

لزوم لغو طرح ترافیک و حضور یک سوم کارکنان ادارات

وی با اشاره به اخبار منتشر شده پیرامون پیشنهاد قرنطینه ۱۰ روزه تهران، اظهار کرد: منظور ما قرنطینه یا لاک داون کامل نبود، بیشتر بحث‌هایی همچون لغو طرح ترافیک، اعمال محدودیت بر مراکز خرید و فروشگاهی، ورزشگاه‌ها، حضور یک سوم کارکنان ادارات و... بود. در هر حال پروتکل‌های مصوب که برای وضعیت قرمز در نظر گرفته شده است باید اجرایی شود.

مردم به شرایط بد این روزها واقف باشند

میزان ابتلا به شدت بالاست

توکلی درباره با اشاره به تاثیر سفرها در انتقال بیماری، تصریح کرد: پیرامون لغو پروازهای ترکیه ما تصمیم‌گیری نمی‌کنیم. مردم باید به شرایط بد این روزها واقف باشند، میزان ابتلا به بیماری به شدت بالا است و تنها عامل خوشبینانه این روزها این است که مرگ و میر ما در کل به شدت بالا نیست که این هم ناشی از ۳ علت است، اول اینکه بیماران زودتر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و دوم اینکه مراقبت‌های بیمارستانی تقویت شده است و دلیل سوم هم به میانگین سنی مبتلایان باز می‌گردد که با کاهش سن ابتلا میزان مرگ و میر هم کاهش می‌یابد.

وی با اشاره به نزدیکی به ماه مبارک رمضان، تاکید کرد: اگر شرایط همچنان قرمز بماند قاعدتا برای برگزاری مراسمات این ماه باید تصمیمات جدیدی اتخاذ شود ولی ما هنوز پیشنهاد خاصی ارائه نکرده‌ایم.

انتقاد از شیوه اجرای دورکاری در بخش خصوصی

معاون درمان ستاد کرونا استان تهران با تاکید بر اهمیت توجه به پروتکل‌های بهداشتی در دورکاری کارمندان در شرایط قرمز کرونا از سوی کارفرمایان، گفت: متاسفانه برای اجرای دورکاری با بخش و شرکت‌های خصوصی دچار مشکل هستیم؛ اما پروتکل دورکاری مشخص است که خوشبختانه در ارگان‌های دولتی پیگیری می‌شود، قطعا عوامل اجرایی باید به شیوه اجرای پروتکل‌ها در بخش خصوصی ورود کنند که نظارت بر این موضوع هم متوجه استانداری است.

غلبه ویروس جهش یافته در کشور

از دو ماسک استفاده کنید

وی در خاتمه تاکید کرد: الگوی غالب بیماری در حال حاضر از نوع ویروس جهش یافته است و بارها اعلام کرده‌ایم که میزان سرایت بیماری در نوع جهش یافته آن بسیار بالا است. بنابراین از مردم می‌خواهیم از حضور در اماکن پر تجمع خودداری کنند، ترجیحا از دو ماسک استفاده کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار