کد خبر: ۶۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹
یاسوج- رئیس پلیس فتای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با نصب بدافزار جدیدی با نام «System Update » به راحتی همه داده‌ها، پیام‌ها، عکس‌ها و موارد دیگر تلفن‌های همراه اندرویدی به سرقت می‌رود.

به گزارش آرانیوز:روح الله شهبازی پور افزود: بنا به گفته محققان، این بدافزار جدید و پیشرفته می‌تواند کنترل کامل تلفن Android را به دست گرفته و مهاجمان به همه داده‌های صوتی، مکالمات تلفنی، تاریخچه مرورگر دسترسی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه هکرها می‌توانند پس از کنترل سیستم از راه دور دستورات را اجرا کرده و اقدامات مخرب انجام دهند اضافه کرد: این بدافزار با اعلان System Update که به ظاهر یک هشدار بروز رسانی قانونی است اعتماد کاربران را جلب و پس از دانلود از فروشگاه و نصب بر روی تلفن هوشمند، هکرها می‌توانند از راه دور اقدام به جاسوسی، جمع‌آوری و سرقت همه داده‌های موجود در حافظه گوشی کنند.

شهبازی پور ادامه داد: این بدافزار همچنین اطلاعات خصوصی بیشتری مانند نشانک‌های قربانی و سابقه جستجوی در مرورگرهای معروف مانند Google Chrome، Mozilla Firefox و مرورگر اینترنتی سامسونگ را بررسی می‌کنند.

رئیس پلیس فتای استان به راهکارهای مقابله با این بد افزار اشاره کرد و گفت: از آن جای که این بدافزار باید خارج از فروشگاه Google Play دانلود و نصب شود کاربران تلفن همراه برای درامان ماندن از این نرم افزار در صورت اعلان System Update از دریافت این نرم افزار و نصب آن خود داری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار