کد خبر: ۶۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
دزفول- رئیس مرکز بهداشت دزفول گفت: از ۱۸ اسفند سال گذشته تا ۱۵ فروردین امسال، ۳۱۶ واحد صنفی در دزفول به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی ویژه مدیریت بیماری کرونا پلمب شدند.

به گزارش آرانیوز:رضا پورآیین  اظهار کرد: از ابتدای تشدید طرح شهید سلیمانی و همزمان با شروع برنامه سلامت نوروزی از ۱۸ اسفندماه ۹۹ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ تعداد ۱۷ هزار و ۴۱۷ بازدید توسط تیم‌های نظارتی متشکل از بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و کارگاه‌های صنفی انجام شد.

وی افزود: از این تعداد، دو هزار و ۷۶۲ بازدید مشترک معادل ۱۵.۸۵ درصد به صورت مشترک با سایر ادارات و سازمان‌های مرتبط ازجمله فرمانداری، صمت، اتاق اصناف، پلیس اماکن، بسیج و هلال احمر بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول عنوان کرد: این بازدیدها باعث صدور سه هزار و ۸۴ اخطاریه (معادل ۱۷.۷۵ درصد) برای مراکز متخلف شد؛ همچنین ۳۱۶ مورد از این اخطاریه‌ها (معادل ۱۰.۲۴ درصد) نیز باعث پلمب اصناف متخلف شد.

پورآیین اضافه کرد: همچنین در طول این مدت بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت دزفول تعداد ۱۶۸ نمونه مواد غذایی گرفتند که از این تعداد حدود یک و نیم تن انواع مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته کشف و معدوم شدند؛ ضمن اینکه بازرسان بهداشت محیط به منظور نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی تعداد ۲۸۸ نمونه‌برداری آب و هشت هزار و ۴۸ مورد کلرسنجی را نیز به عمل آوردند.

وی در ادامه با ابراز نگرانی از اقدام برخی از متصدیان اصناف که با وجود مثبت بودن تست کرونا در محل کار حضور می‌یابند، گفت: با توجه به محدود بودن تعداد بازرسان بهداشتی و همچنین وسعت و گستردگی حوزه فعالیت آنها در کل شهرستان، نیاز است که اصناف در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تعریف شده، به خصوص رعایت خود قرنطینگی را در هنگام ابتلاء به کرونا مشارکت لازم و حداکثری داشته باشند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان دزفول با تأکید بر برخورد قاطع با اصناف متخلف به ویژه ناقضان خود قرنطینگی، گفت: سلامتی یک مسئولیت اجتماعی و احترام به حق سلامتی دیگران یک وظیفه همگانی و فضیلتی بزرگ است؛ بنابراین رفتاری که باعث تهدیدی بر سلامت عمومی مردم باشد، جرم محسوب می‌شود و پیگیری قضائی به دنبال خواهد داشت.

پورآیین با تأکید بر لزوم رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی، از مردم خواست با عادی انگاری و سهل انگاری در این وضعیت قرمز کرونایی، خود و دیگران را از حق داشتن سلامتی محروم نکنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار