کد خبر: ۶۴۶۸۶
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
اردبیل - مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: بنیاد مستضعفان در توسعه فضاهای آموزشی استان اردبیل مشارکت و همراهی فعال دارد.

به گزارش آرانیوز:دولت لطفی اظهار کرد: در شهرستان‌های محروم به ویژه گرمی حضور بنیاد مستضعفان و علوی به تکمیل پروژه‌های آموزشی و پرورشی کمک کرده و همچنان نوسازی، تجهیز و بازسازی واحدهای آموزشی فرسوده و قدیمی را در مناطق محروم شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: در ۱۰ روستای شهرستان گرمی به همت بنیاد مستضعفان و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان ساخت و راه‌اندازی ۲۸ کلاس درس در حال انجام است تا به نوعی با راه‌اندازی آنها عدالت آموزشی و تأمین فضاهای مطلوب را برای نسل‌های آینده در فرآیند آموزشی و پرورشی شاهد باشیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل گفت: در شهرستان‌های گرمی و انگوت با مشارکت بنیاد مستضعفان این پروژه‌ها در حال انجام و حتی تکمیل است که ۱۶ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به انجام رسیده که نیمی از این اعتبارات از طریق نوسازی و تجهیز مدارس و نیم دیگر نیز از طریق کمک‌های بنیاد مستضعفان به انجام می‌رسد.

لطفی از افتتاح دو باب مدرسه در سال گذشته از طریق کمک و مساعدت این بنیاد در گرمی و انگوت خبر داد و افزود: تا شروع سال تحصیلی جدید شش مدرسه در شمال استان اردبیل آماده تحویل خواهد شد تا دانش‌آموزان و نسل آینده در بهترین فضای آموزشی بتوانند به تحصیل خود ادامه دهند.

۱۹۵ واحد آموزشی در اولویت تکمیل و بهره‌برداری هستند

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در استان اردبیل ۱۹۵ واحد آموزشی نیمه‌تمام در اولویت تکمیل قرار دارد که امسال با تأمین اعتبار ملی و استانی تلاش خواهیم کرد تا این فضاها و بسترهای آموزشی را برای استفاده دانش‌آموزان به بهره‌برداری برسانیم.

لطفی اضافه کرد: البته امسال سعی داریم تا از ظرفیت خیرین مدرسه‌ساز نیز که هم اکنون ساخت ۴۸ پروژه را در دست اجرا دارند، آماده بهره‌برداری کنیم که پیش‌بینی می‌شود نیمی از این واحدها تا شروع سال تحصیلی آینده آماده تکمیل و راه‌اندازی شوند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان اردبیل بیان کرد: در کنار تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و حمایت‌هایی که مسئولان استانی انجام می‌دهند ما با رویکرد متفاوت به توسعه طرح آجر به آجر نیز کمک خواهیم کرد تا در قالب این طرح بتوانیم مدارس مورد نیاز را در مناطق محروم و کم برخوردار آماده افتتاح کنیم.‌

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار