کد خبر: ۶۴۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۴
اردبیل - ر ئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان گفت: برای نخستین بار در کشور در اقدامی جالب ۸۵ جلد قرآن کریم دست‌نویس توسط دانش‌آموزان اردبیلی کتابت شد.

به گزارش آرانیوز:وحید سیدهاشمی  ایجاد اتاق فکر برای برنامه‌های فرهنگی را از ضرورت‌های رشد و بالندگی در این حوزه دانست و اظهار کرد: وظیفه آموزش و پرورش در جهت دهی به افکار مؤثرترین قشر جامعه بسیار خطیر بوده که به لطف پروردگار و همراهی سایر نهادهای همکار، آموزش و پرورش اردبیل در راستای اجرایی کردن فعالیت‌های فرهنگی عملکرد مطلوبی داشته است.

وی با اشاره به طراحی و تحریر ۸۵ جلد قرآن کریم به دست دانش‌آموزان اردبیلی گفت: در این امر فرهنگی و معنوی ۴۰ هزار نفر از دانش‌آموزان استان مشارکت و همکاری داشتند که در این طرح هر یک از دانش‌آموزان ۱۶ سطر از قرآن کریم را در یک برگ تک رو در یک اقدامی جالب‌تر به همراه صفحه‌آرایی با طراحی دست نوشته‌اند.

رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان ادامه داد: هر یک از جلدهای قرآن ۶۰۰ صفحه دارد که برای نخستین بار در کشور این اتفاق به دست دانش‌آموزان اردبیل رقم خورده است که بعد از اردبیل در یکی از استان‌های کشور ۲۰ جز از قرآن کریم را اعضای نهضت سوادآموزی همان استان به صورت دست‌نویس کتابت کرده‌اند.

سیدهاشمی همچنین از برگزاری جشنواره تولید محتوای دانش‌آموزی در استان خبر داد و تصریح کرد: این اقدام و برنامه فرهنگی و حتی آموزشی برای نخستین بار در کشور به عنوان فعالیت سرآمد شناخته که در آن ۴۰۰ اثر الکترونیکی تولید و گردآوری شد.

وی در تشریح این برنامه فرهنگی گفت: در این برنامه هر یک از مفاهیم قرآنی در قالب محتوای ۱۸۰ ثانیه‌ای تولید و طراحی که در طراحی این کارها از گرافیک جالب و جذاب استفاده شده است که بعد از داوری اثرهای ارسالی به آموزش و پرورش از ۱۲ دانش‌آموز استان به عنوان صاحبان اثر برتر تجلیل و قدردانی شد.

این مسئول به تأثیر کرونا در کاهش مشارکت‌های دانش‌آموزان در طرح‌های فرهنگی و آموزشی اشاره کرد و افزود: قبل از شیوع کرونا مسابقات کتابخوانی استان با مشارکت ۹۰ هزار نفری برگزار می‌شد که این مهم در مهر ماه ۱۳۹۹ به ۱۵ هزار نفر کاهش یافت که در عین عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس ما توانستیم در مدارس استان تعداد قابل توجهی از کتاب مسابقات را به فروش برسانیم.

سید هاشمی از برگزاری مرحله منطقه‌ای مسابقات دانش‌آموزی در اردیبهشت ۱۴۰۰ خبر داد و اظهار کرد: ۷۵۰ مورد اثر به صورت فیلم در رشته‌های قرائت، اذان و مداحی به آموزش و پرورش استان ارسال خواهد شد.

وی همچنین به سابقه برگزاری مسابقه استعداد شناسی مداحی در استان اشاره و اذعان کرد: از حدود ۱۱ سال گذشته این مسابقات به صورت مداوم در استان با هدف استعداد پروری و نخبه‌شناسی برگزار می‌شود که امسال نیز مرحله استانی این مسابقه با حضور داورانی اصیل در ۱۴ رشته به صورت حضوری و آنلاین در استان برگزار می‌شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار