کد خبر: ۶۴۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
یاسوج- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند بستری کرونا در استان نگران کننده است.

به گزارش آرانیوز:حسین کلانتری ظهر شنبه در نشست ستاد کرونای استان، افزود: از ۱۰۰ نمونه گرفته شده در یک شهرستان، ۸۰ نمونه مثبت شده و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها، وضعیت و پیک مرگباری را در استان خواهیم داشت.

کلانتری تصریح کرد: باید کنترل مناسبی در بخش افراد مبتلا و قرنطینه شکل بگیرد و پس از حمایت و هشدار، با متخلفین و ناقضین قرنطینه به شکل قانونی برخورد شود.

کلانتری ابراز داشت: موج خطرناکی به وجود آمده که به شدت نگران آن هستیم و در جریان آن قرار گرفتیم، مشخص نیست با چه شرایطی در بیمارستان‌ها رو به رو شویم.

وی افزود: پیک وسیع و گسترده، تلفات بسیار بالایی در پی خواهد داشت.

کلانتری گفت: در سال ۱۴۰۰ به سمت واکسیناسیون عمومی حرکت می‌کنیم و حیف است در این برهه زمانی با پیک‌های سنگین رو به رو شویم و کنترل و رعایت پروتکل‌ها به شکل ویژه مورد تاکید است.

وی ابراز داشت: فرمانداران در شهرستان‌ها باید مصوبات ستاد کرونا را به شکل کامل اجرایی کنند.

استاندار با بیان اینکه استان در مقام مقایسه با سایر مناطق عملکرد مطلوبی داشته است، تصریح کرد: تلاش‌هایی انجام شده و باید با توان و تلاش بهتری اجرایی شود.

کلانتری تصریح کرد: دست نیروی انتظامی در اعمال قانون باز بوده و شرایط خاص است و نباید به عزا تبدیل شود.

استاندار گفت: ذره‌ای غفلت برابر با مرگ است و باید در برگزاری مراسمات عروسی و عزا تجدید نظر شود.

کلانتری با بیان اینکه باید شرایط امروز را درک کنیم، با انتقاد از یک تشییع جنازه با جمعیت زیاد، گفت: در روستاها کمیته‌ای تشکیل و باید به چنین مواردی از قبل ورود کنند.

وی افزود: بانیان اصلی مراسم عروسی و عزا تحت تعقیب قضائی قرار می‌گیرند.

کلانتری گفت: حداقل باید به مدت دو هفته مراسم در استان، مدیریت جدی شود.

کلانتری همچنین از عملکرد ستاد تنظیم بازار و بخش‌های متولی آن تقدیر کرد و گفت: باید توزیع های آینده نیز طبق دستورالعمل‌ها محقق شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار