کد خبر: ۶۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱
اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: طی روزهای آینده احتمال وزش باد تند و بارش‌ باران توأم با رعد و برق پیش بینی شده که موجب آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:سیاوش محمدی به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: طی امروز در غالب مناطق استان جوی پایدار همراه با وزش باد و آسمانی صاف پیش بینی می‌شود اما این روند به تدریج از بعد از ظهر روز جمعه به وزش تند باد شدید تغییر خواهد یافت.

وی از وزش باد تند گرمیج طی امروز و فردا (شنبه) در استان اردبیل خبر داد و افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی شدت وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی استان رخ داده و احتمال رخداد پدیده گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به رشد ابرهای همرفتی و احتمال رگبار باران در بعد از ظهر روز جمعه در استان نیز اشاره کرد و گفت: در برخی از مناطق مرکزی و به ویژه جنوبی استان، پیش بینی می‌شود شاهد بارش پراکنده باران و هوای ابری باشیم لذا به هم استانی‌های توصیه می‌شود به هشدار نارنجی شماره سه هواشناسی استان اردبیل توجه کنند.

محمدی با بیان اینکه احتمال کاهش نسبی دما در روز شنبه وجود دارد تصریح کرد: روز شنبه شاهد عبور سامانه بارشی زودگذری از استان اردبیل خواهیم بود که موجب ابرناکی، وزش تندباد موقتی و رگبار باران گاهی توأم با رعد و برق خواهد بود.

وی بیان کرد: بررسی وضعیت جوی استان طی روزهای آینده نشان می‌دهد، با توجه به رخداد بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق، احتمال آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی در پاره‌ای از مناطق استان وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از شهروندان خواست از تردد در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مراتع، دره‌ها، کوهپایه‌ها و مناطق مستعد برای اصابت صاعقه خودداری کنند.

محمدی همچنین از استقرار جو پایدار و هوای صاف در غالب مناطق استان از روز یکشنبه تا پایان هفته آتی نیز خبر داد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار