کد خبر: ۶۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
اردبیل - مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: باتوجه به شیوع کرونا، تبلیغات اسلامی اردبیل در تلاش است تا با راهبری در برگزاری مراسم‌های دینی و فرهنگی سلامت‌محور در ماه رمضان پیشتاز باشد.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده صبح شنبه در جلسه هماهنگی عملیات رمضان با اشاره به تعطیلی هر گونه فعالیت و مراسم دینی و فرهنگی با توجه به شیوع کرونا در سال گذشته اظهار کرد: باتوجه به اینکه برگزاری مراسم‌های دینی و فرهنگی سلامت‌محور در مناسبت‌های مذهبی به ویژه در ماه مبارک رمضان یکی از مطالبه‌های بحق آنان است، تبلیغات اسلامی اردبیل در نظر دارد تا با راهبری دقیق و برنامه‌ریزی شده در برگزاری هر گونه مراسم دینی و فرهنگی در رمضان پیش رو، پیشتاز نهادهای دینی باشد.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری مراسم‌های دینی و مذهبی و انس مردم با این برنامه‌ها گفت: تبلیغات اسلامی در واقع راهبر و شتاب دهنده فعالیت‌های فرهنگی و دینی در جامعه بوده که نقش این نهاد ارزشی و دینی در جامعه برای ماه رمضان پیش رو بیش از پیش بوده تا نقش خود را به نحو احسن در برگزاری برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و تبلیغی ایفا کند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان با اشاره به فرا رسیدن ایام انتخابات تصریح کرد: در برنامه‌های ماه رمضان، بخشی از جلسات سخنرانی به بصیرت افزایی و تبیین اهمیت انتخاب اصلح با استناد به آیات و روایات و فرمایشات مقام معظم رهبری اختصاص یافته و از تبلیغ افراد و سو استفاده از برنامه‌های مذهبی ماه رمضان برای پیشبرد فعالیت‌ها و جریانات سیاسی جلوگیری خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده اجرای برنامه‌های اثرگذار و مخاطب‌مدار را از رویکردهای جدید سازمان تبلیغات اسلامی اردبیل دانست و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد در عملیات رمضان با نگاه کلان نگر و با تحت پوشش قرار دادن تمام مراکز فرهنگی و دینی، به صورت اثرگذار در میدان حاضر شود و برای این منظور برنامه‌هایی که تأثیر خوبی در اخلاق و رفتار مردم داشته و با روحیات مخاطبان سازگاری داشته و باب پسند آن‌ها باشد، تدوین شود.

وی از برگزاری برنامه همدلانه برای کمک به اقشار در معرض خطر جامعه خبر داد و گفت: برنامه «محله همدل» را با هدف کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه در نظر گرفته شده است که در فعالیت فرهنگی و تبلیغی این برنامه، امامان محله به شناسایی خانواده‌های بی بضاعت پرداخته و با کمک خیرین به حمایت مادی از این افراد خواهند پرداخت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، به بخش‌های مختلف برنامه‌های عملیات رمضان اشاره و اضافه کرد: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری، برنامه‌های ماه رمضان در ۵ محور اعم از فعالیت‌های قرآنی، مساجد، جز خوانی با انعکاس از صدا و سیما، اجرای پویش در بخش مردمی، بانوان و کودکان و محله همدل در راستای توسعه فعالیت‌های امامان محله، طراحی شده است.

به گفته حجت‌الاسلام جعفرزاده برنامه‌های تدوین شده برای ماه رمضان، علاوه بر طرح‌های ابلاغی از مرکز، بر پایه زیست بوم منطقه نیز با احصاء نظرات کارشناسان فرهنگی و قرآنی با هدف اجرای برنامه‌های مؤثر با خروجی مطلوب در استان اردبیل اجرا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به مطالبه‌گری مردم استان در برگزاری مناسک مذهبی و برنامه‌های دینی و فرهنگی گفت: مطالبه‌گری مردم مؤمن و متدین استان، موضوع مهم عملیات رمضان است که در این خصوص بیش از ۹۷ درصد از این افراد خواستار اجرای برنامه‌های مذهبی در ماه رمضان شدند و عموماً از وضعیت موجود به لحاظ تعطیلی مساجد و مراکز دینی و فرهنگی و در مقابل، فعالیت پرشور مناطق تفریحی در ایام کرونا گله‌مند بودند.

این مسئول گفتمان سازی و جریان سازی عملیات رمضان در تمام مناطق استان را از دیگر طرح‌های فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی دانست و بیان کرد: جریان سازی فعالیت‌های دینی با همکاری مبلغان، هیئت امنای مساجد و فعالان قرآنی در ماه رمضان با محور قرار دادن «مواسات» و «برابری» به عنوان مصداق اصلی این جریان سازی، اجرا خواهد شد.

حجت‌الاسلام جعفرزاده از شناسایی نقاط اثرگذار در اردبیل برای ارائه مفاهیم جامعه‌شناسی و روانشناسی خبر داد و اظهار کرد: هر منطقه‌ای که حداقل ۱۰۰ نفر مخاطب داشته باشد از نقاط اثرگذار با افراد تاثیرپذیر محسوب شده و در احصای این مناطق از افراد متخصص و آشنا به اصول جامعه شناسی و روانشناسی استفاده شده و برای این مناطق برنامه‌های فرهنگی و دینی تدوین شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار