کد خبر: ۶۴۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
رئیس پلیس راه کشور از افزایش ۱۲۰ تا ۱۳۰ درصدی تردد مسافران نوروزی در برخی محورها خبر داد و گفت: در مجموع میزان ترددها ۶۰ درصد بیشتر از نوروز پارسال بوده است.

به گزارش آرانیوز، سرهنگ هادی امیدوار ظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح نوروزی پلیس استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حجم سفرهای نوروزی امسال در مقایسه با نوروز سال 99 حدود 60 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: در برخی محورها و استان‌ها این افزایش بین 120 تا 130 درصد هم گزارش شده و در برخی محورها هم از متوسط کمتر بوده است.

رئیس پلیس راه کشور با اشاره به شرایط کرونایی و نگرانی‌هایی که برای حفظ سلامت مسافران وجود دارد، افزود: ما هم دغدغه کمک به کادر درمان را داریم و امیدواریم مردم در روزهای باقی مانده از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کنند و کسانی هم که قصد بازگشت به شهرهای خود را دارند این زمان را مدیریت کنند.

وی آماری هم از وضعیت حوادث جاده‌ای در نوروز 1400 ارائه کرد و گفت: در نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تعداد تصادفات فوتی 53 درصد افزایش پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید

امیدوار ادامه داد: علاوه براین تعداد جان باختگان سوانح جاده‌ای نیز در این مدت 65 درصد بیشتر شده و تصادفات جرحی و تعداد مجروحان نیز 70 تا 75 درصد افزایش یافته است.

وی دلیل افزایش تعداد تصادفات فوتی و جرحی و همچنین تعداد فوتی‌ها و مجروحان را ناشی از افزاشی حجم ترافیک در جاده‌های کشور دانست و گفت: شرایط تردد در نوروز امسال تقریبا با سال 98 برابری می‌کند.

رئیس پلیس راه کشور هم چنین از استفاده پلیس از تجهیزات و سامانه‌های نوین برای کنترل ترافیک در محورها و جاده‌های کشور خبر داد و افزود: جاده‌های کشور تحت رصد بیش از 2 هزار سامانه تصویری قرار دارند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار