کد خبر: ۶۴۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۱
خرم‌آباد- رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به اینکه مردم لرستان از بیکاری و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند، گفت: هنوز بخشی از خسارات سیلاب در استان جبران نشده است.

به گزارش  آرانیوز:یحیی ابراهیمی عصر امروز سه شنبه در شورای اداری لرستان در سخنانی با بیان اینکه بر اساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی، وظیفه قوه قضائیه در مقابل ملت، حقوق‌های فردی و اجتماعی، تحقق بخشیدن به عدالت اجتماعی اشاره شده است اظهار داشت: در همین اصل، اساس بر پیشگیری است.

سهم پایین لرستان از منابع آبی کشور

وی با تاکید بر اینکه لرستان دارای ظرفیت‌های فراوان در حوزه‌های مختلف آب، خاک و… است اما از نظر امکانات، بدترین وضعیت را در سطح کشور دارد گفت: مردم لرستان در عرصه‌های مختلف انقلاب همواره نقش آفرینی کرده اند.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لرستان بعد از ۴۱ سال بعد از پیروزی انقلاب هنوز به جایگاهی که باید، نرسیده است افزود: بیش از ۷۰ درصد صنایع استان لرستان غیر فعال و نیمه فعال هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه حدود ۵۰ میلیارد متر مکعب حجم آب ذخیره شده در سدهای کشور است که ۱۲ میلیارد متر مکعب آن از لرستان عبور می‌کند افزود: این در حالیست که سهم استان از میزان آب کشور، نیم درصد است.

وی بیان داشت: لرستان سومین استان پر باران کشور است.

مردم لرستان از بیکاری و مشکلات اقتصادی رنج می‌برند

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به بی توجهی به حوزه گردشگری لرستان علیرغم وجود ظرفیت‌های فراوان گفت: نتیجه این بی توجهی‌ها موجب شده که مردم از بیکاری، مشکلات اقتصادی و… رنج می‌برند.

ابراهیمی با بیان اینکه کارخانه «پارسیلون» که بیش از دو هزار و ۵۰۰ کارگر داشت الان کجاست؟ ادامه داد: دلایل عدم رونق یخچال سازی، سامان کاشی بروجرد، زاگرس خودرو بروجرد، فولاد دورود و… مورد بررسی قرار گیرند.

وی خطاب به رئیس دستگاه قضائی افزود: از زمانی که در رأس دستگاه قضائی قرار گرفتید در دل‌های مردم این امید ایجاد شد که به دنبال عدالت خواهی، احقاق حق مردم و… هستید.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه امیدواریم با حضور شما در لرستان، بتوانیم مشکلات استان را حل کنیم عنوان کرد: زمانی می‌توانید موفق باشید که نیروی انسانی مقتدر و قوی در اختیار داشته باشید، نیاز است که مسائل و مشکلات استان به صورت تخصصی و در قالب کارگروه‌های ویژه و تخصصی مورد بررسی قرار گیرند.

خسارت‌های سیلاب جبران نشد

ابراهیمی با تاکید بر اینکه شهرستان پلدختر در جریان سیلاب خسارت‌های فراوانی را دید افزود: در شهرستان دلفان خسارت‌های زیادی وارد شده اما متأسفانه مشکلات همچنان پا برجاست، پیگیری‌هایی صورت گرفته اما نیازمند ورود و پیگیری جدی رئیس دستگاه قضائی در این رابطه هستیم.

وی بر ضرورت رفع مشکلات واحدهای اقتصادی شهرستان بروجرد تاکید کرد و گفت: همچنین انتقال زندان بروجرد به بیرون از بافت شهر نیز مورد توجه قرار بگیرد.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با بیان اینکه در جریان سیلاب، بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی پلدختر و دلفان خسارت دیدند و هنوز هیچ گونه اقدامی برای پرداخت این خسارت صورت نگرفته است ادامه داد: ۹۰۰ دستگاه خودرو در شهرستان پلدختر به صورت ۱۰۰ درصدی خسارت دیدند و این در حالیست که خسارت آنها هنوز پرداخت نشده است.

لزوم رونق اقتصادی و کمک به سرمایه گذاران

ابراهیمی با اشاره به اینکه کارخانه فولاد و ذوب آهن دورود که تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد با مشکل قضائی مواجه شده که نیاز است رئیس دستگاه قضائی در این رابطه به صورت جدی ورود پیدا کنند گفت: احداث فاز اول زندان الیگودرز، تسریع در تکمیل ساختمان پزشکی قانونی الیگودرز، احداث مجتمع قضائی، افتتاح سریع‌تر دادگاه بخش «ذلقی» در شهرستان الیگودرز باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی گفت: در شهر خرم آباد، نحوه واگذاری شرکت پارسیلون به چه شکلی بوده است؟ دو هزار و ۵۰۰ کارگر این کارخانه از کار بیکار شده اند.

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر رونق اقتصادی و کمک به سرمایه گذاران گفت: در این راستا رئیس دستگاه قضائی به صورت جدی ورود پیدا کند تا بتوانیم زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی و ایجاد اشتغال در لرستان فراهم شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار