کد خبر: ۶۴۴۵۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹
اردبیل - معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: متقاضیان اقدام ملی مسکن در استان اردبیل پرداختی خود را در ۶ مرحله برای تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی انجام می‌دهند.

به گزارش آرانیوز:شهرام باباخانی  اظهار کرد: بعد از اتمام مراحل ساخت و تحویل مسکن مهر در سال گذشته، امسال اهتمام جدی بر تکمیل پروژه‌های اقدام ملی مسکن داریم تا با همراهی متقاضیان و پرداخت به موقع آنها ساخت این واحدها را در شهرهای استان اردبیل به سرانجام برسانیم.

وی تصریح کرد: در شهر اردبیل با ثبت‌نام انجام شده ۹ هزار نفر در مرحله اول برای مسکن اقدام ملی ثبت‌نام کرده بودند که با پایش و بررسی متقاضیان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از آنها واجد شرایط مسکن اقدام ملی تشخیص داده شدند.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تشکیل پرونده و انجام مراحل اداری پرداخت ۴۰ میلیون تومان مبلغ اولیه از سوی این متقاضیان انجام شد تا با تأمین زمین ساخت واحدهای مسکونی در چهار نقطه شهر اردبیل انجام شود.

باباخانی خیابان کارگر، داروپخش و ۲ مجتمع در شهرک اندیشه را مناطق در نظر گرفته برای احداث اقدام ملی مسکن در استان اردبیل اعلام کرد و افزود: در برخی از پروژه‌ها شاهد پایان مرحله اسکلت و آغاز عملیات سفت‌کاری و نازک‌کاری هستیم که امیدواریم با همراهی متقاضیان و پرداخت به موقع آورده آنها بهره‌برداری از تعدادی از مساکن اقدام ملی را در سال‌جاری و یا اوایل سال آینده شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۵۴۰ واحد از مساکن اقدام ملی با پیشرفت ۴۰ درصد در چهار نقطه شهر اردبیل در حال اجرا است و در سایر شهرها نیز با محوریت بنیاد مسکن ساخت واحدهای مسکونی به انجام می‌رسد.

باباخانی به توافق وزارت راه و شهرسازی با دستگاه‌های اجرایی نظیر آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و صدا و سیما برای تأمین مسکن مورد نیاز آنها اضافه کرد: با تأمین زمین ساخت یک‌هزار واحد برای این دستگاه‌ها در استان اردبیل در اولویت قرار گرفته تا با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، نیروهای مسلح و بنیاد شهید ساخت این واحدها نیز از هفته‌های آینده آغاز شود.

وی بیان کرد: قرار شده شهرداری و نظام مهندسی نیز تخفیف ۵۰ درصدی در برآورد هزینه‌های خود ارائه دهند تا در کنار واگذاری رایگان زمین، متقاضیان اقدام ملی مسکن از این فضا و بستر فراهم شده نیز استفاده کنند.

باباخانی ادامه داد: در شهرهای خلخال و پارس‌آباد با تلاش بنیاد مسکن احداث واحدهای اقدام ملی مسکن شروع شده و در برخی از پروژه‌ها نیز مراحل فونداسیون در حال انجام است.

وی به افزایش تسهیلات بانکی اشاره کرد و گفت: تاکنون هیچ‌گونه اطلاعاتی در زمینه افزایش تسهیلات پرداخت ابلاغ نشده و تسهیلات در حد ۱۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی می‌شود و مابقی مبالغ مورد نیاز برای تکمیل اقدام ملی مسکن از سوی متقاضیان تأمین خواهد شد که در ۶ مرحله پرداختی در مراحل فونداسیون، اسکلت، نازک‌کاری و… از متقاضیان دریافت خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل اظهار کرد: در صورتی که متقاضیان همکاری لازم را در پرداخت به موقع آورده اولیه داشته باشند، اقدام ملی مسکن به مانند مسکن مهر طولانی نخواهد بود و به محض تکمیل، تحویل متقاضیان خواهد شد.‌

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار