کد خبر: ۶۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۸
اردبیل - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: پشتیبانی و رفع موانع تولید و حمایت همه‌جانبه از تعاونی‌های استان اردبیل در اولویت کار این اداره کل قرار دارد.

به گزارش آرانیوز:قاسم رحیمی  اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها ما نیز در بخش تعاون و افزایش رفاه کارگران سعی می‌کنیم در این مسیر گام‌های جدی برداشته و در کنار پشتیبانی و حمایت از تولید و جامعه فعال کارگری موانع پیش رو را نیز به هر شکل ممکن برداریم.

وی تاکید مقام معظم رهبری را در سال‌های اخیر بر تحقق اقتصاد مقاومتی و همچنین اقتصاد دانش‌بنیان بر مبنای علم و دانش تصریح کرد: تا زمانی که سرمایه‌گذاری‌ها در مسیر افزایش تولید و رونق کارآفرینی اتفاق نیفتد، مشکلات کشور و استان اردبیل قابل حل نبوده و ضرورت دارد در یک جهاد مقدس در جبهه تولید همت و تلاش مضاعفی را انجام دهیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: بخش تعاون هم در اقتصاد و هم در تولید کشور و استان اردبیل نقش بسزایی دارد و سهم شرکت‌های تعاونی و تولیدی در ارتقا هدف‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های این بخش بسیار مهم به نظر می‌رسد.

رحیمی افزود: از یک‌هزار و ۸۵۰ شرکت تعاونی مجوزدار در استان بیش از ۷۰ درصد آنها فعال هستند که فعالیت آنها در سال‌جاری همچنان مورد حمایت قرار گرفته و سعی و تلاشمان بر این خواهد بود تا با وارد کردن تعاونی‌های راکد به چرخه تولید و اشتغال ظرفیت خوبی را در کارآفرینی به وجود آوریم.

وی به نقش تعاونی‌ها در کنار اقتصاد دولتی و بخش خصوصی در به حرکت درآوردن چرخه اقتصاد مولد و رو به جلو یادآور شد و خاطر نشان کرد: بخش تعاون می‌تواند زمینه‌ساز یک حرکت تحولی در حوزه اقتصاد باشد و ما در استان اردبیل با توجه به شرایط خاص ساختار جمعیتی و همچنین وجود تعاونی‌ها در حوزه‌های مختلف نسبت به توانمندسازی این بخش بیشتر اهتمام خواهیم کرد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار تزریق منابع سرمایه در گردش تلاش خواهیم کرد تا مشکلات تعاونی‌ها و تولیدکنندگان را در حوزه‌های مختلف برطرف کرده و در کنار آن در خدمت کارفرمایان و کارگران باشیم تا به راحتی و بدون دغدغه بتوانند در سنگر تولید فعالیت کنند.

وی حضور کارگران پرتوان را در تقویت جبهه تولید اصلی‌ترین محور و موضوع اعلام کرد و ادامه داد: از رویکردهای اصلی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در توسعه اشتغال از طریق منابع بخش خصوصی و غیردولتی انجام اقدامات تأثیرگذار و مطلوب در تسهیل فرآیندها و حمایت همه‌جانبه از بخش تعاون و تولیدکنندگان بومی و محلی است.‌

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار