کد خبر: ۶۴۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۱
اردبیل - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: مهدویت به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه خود بایستی مورد توجه پژوهشگران علمی و دینی قرار گیرد.

به گزارش آرانیوز:حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده  ضمن تبریک سال‌روز ولادت با سعادت حضرت مهدی موعود (عج)، انتظار را بحث مهمی در مکتب تشیع دانست و ترویج آن در جامعه را عامل مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

وی افزود: انتظار در مکتب تشیع یک حالت انسانی است که انسان به خاطر وجود آن، ضمن پیراستن وجود خویش از بدی‌ها و آراستن آن به محسنات، در ارتباط مستمر با امام و حجت زمان خویش، همه همت خود را صرف زمینه سازی ظهور مصلح آخرالزمان می‌کند و در جهت تحقق وعده الهی نسبت به برپایی دولت کریمه اهل بیت (ع)، با تمام وجود تلاش می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، خودسازی فردی، اصلاح جامعه و کاهش جرایم و مفاسد جامعه را از نتایج انتظار فرج معرفی کرده و اظهار داشت: بی تردید انتظار ظهور امام زمان (عج) در تمام ابعاد شخصیت انسان، اعم از فردی و اجتماعی مؤثر است و همه مناسبات وی را فرا گرفته و به عنوان بالاترین کوشش و جهاد همه جانبه او در راه خدا محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده تاکید کرد: اشاعه فرهنگ مهدویت نیازمند خروج از عرصه‌های سنتی و ورود به محیط‌های علمی و پژوهشی است.

وی با بیان اینکه مهدویت به دلیل اهمیت و جایگاه ویژه خود می‌بایست مورد توجه پژوهشگران علمی و دینی قرار گیرد، بهره‌گیری از پژوهش‌های دینی در ترویج فرهنگ دینی در جامعه را مهم عنوان کرد و گفت: ضروری است اندیشمندان ضرورت‌های آماده‌سازی جامعه برای ظهور را مطالعه کرده و در سطح جامعه نشر دهند.

عضو شورای فرهنگی عمومی استان اردبیل، تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع مصلح جهانی در بین ادیان، لازم است اندیشمندان با تئوری پردازی و گفت‌وگوهای علمی، نقد و نظرها، نکته‌سنجی‌ها و اظهارنظرهای ژرف پیرامون این آموزه به قوت علمی این موضوع بین الادیانی بیافزایند.

وی با بیان اینکه فرهنگ مهدویت اساس ولایت‌پذیری و دین‌مداری در اسلام است، تصریح کرد: تمامی اختیاراتی که به امام زمان (عج) و ائمه معصوم (ع) در بحث حکومت واگذار شده، ولایت فقیه نیز این مسئولیت و وظیفه را در بخش حکومتی جامعه دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با تأکید به ضرورت‌های آماده‌سازی جامعه برای ظهور مهدی موعود متذکر شد: آخرین ذخیره ادیان، به اذن خداوند زمانی ظهور خواهد کرد که در بین افراد جامعه آمادگی ایجاد شود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در پایان به صفات شاخص منتظر واقعی ظهور اشاره کرد و گفت: انسان منتظر با امیدواری خود به ظهور امام عصر (عج)، خود را از قید و بندهای جهل و غفلت رها می‌سازد و به برترین جایگاه فضیلت و زیبایی دست می‌یابد.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار