کد خبر: ۶۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۷
اردبیل - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل گفت: بر اثر وزش تندباد طی روزهای گذشته در اردبیل خساراتی را در مناطق مختلف استان داشتیم که میزان دقیق این خسارات هنوز برآورد نشده است.

به گزارش آرانیوز:فرهاد عبدالعلی پور  با اشاره به خسارات وارده بر اثر وزش تندباد در چند روز گذشته در استان اردبیل اظهار کرد: وزش تندباد در اردبیل که طبق صدور هشدار نارنجی از روز سه شنبه سوم فروردین ماه تا روز جمعه ششم فروردین پیش‌بینی و در این خصوص هشدارهای لازم نیز از طریق رسانه‌ها اعلام شده بود خساراتی را به همراه داشت که هنوز میزان دقیق این خسارات برآورد نشده است.

وی افزود: بیشترین سرعت تندباد در این مدت را در شهرستان‌های گرمی و مشگین شهر داشتیم که روز چهارشنبه گذشته سرعت تندباد در این شهرستان‌ها در برخی از ساعات از روز به ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز رسید که این میزان سرعت باد خساراتی را نیز بر جای گذاشت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری برخی خسارات وارده را برشمرد و گفت: در شهرستان‌های مشگین شهر و گرمی قطعی برق، تخریب سقف شیروانی و دیوار منازل و همچنین وارد آمدن خسارت به چند دستگاه اتومبیل سنگین و سبک بر اثر کاهش دید و تصادف گزارش شد که در این موارد خسارت جانی گزارش نشده است.

عبدالعلی‌پور ادامه داد: افتادن ۳۰ شاخه تیر برق، ایستگاه‌های تاکسی ثابت و نیز شکستن درختان حاشیه جاده و خیابان در شهرستان‌های اردبیل، گرمی و مشگین شهر از دیگر خسارت‌های وارده طی طوفان چند روز گذشته در استان بود.

وی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت و هشدار نارنجی در استان افزود: خوشبختانه با رعایت نکات ایمنی و هوشیاری مردم خسارت و صدمات جانی در این چند روز نداشته‌ایم که امیدواریم در ۲ روز آینده نیز مردم هشدارهای نارنجی صادر شده را رعایت کنند تا شاهد هر گونه حوادث احتمالی ناگوار نباشیم.

وی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر میزان خسارات وارد شده گفت: تا کنون برآوردی از میزان خسارات اعلام نشده و به محض اعلام کارشناسان و فرمانداران شهرستان‌ها از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.

این مسئول از هشدار نارنجی در استان تا ظهر یکشنبه هشتم فروردین ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در مناطق شمالی استان و شهرستان‌های گرمی و بخش‌هایی از مشکین شهر، نمین، سرعین و نیر شاهد این وضعیت جوی خواهیم بود که اغلب به صورت وزش باد و تندباد، کاهش دما در مناطق مرکزی و جنوبی استان، بارش برف و باران، مه‌آلود شدن آسمان و کاهش دید افقی در جاده‌ها دیده می‌شود.

عبدالعلی‌پور از احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در شمال استان، لغزندگی در سطح جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های برف گیر استان، کاهش دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال سرمازدگی بعضی از محصولات کشاورزی و باغات و احتمال اختلال در پروازهای فرودگاه اردبیل در طول زمانی این هشدار خبر داد.

وی همچنین از مردم استان خواست تا با صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی از تردد غیرضروری در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار