کد خبر: ۶۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
اردبیل - دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: هموار کردن مسیر تولید و افزایش درآمد مردم نیازمند مدیریت جهادی است که دولت آینده باید گام‌های اساسی در این حوزه بردارد.

به گزارش آرانیوز:میرغنی نظری  اظهار کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری در سال ۱۴۰۰ تلاش مسئولان به ویژه وزرا و نمایندگان مجلس بر این خواهد بود تا پشتیبان تولید بوده و نسبت به مانع‌زدایی‌ها گام‌هایی اساسی بردارند.

وی تصریح کرد: نباید این مانع‌زدایی‌ها در صورت جلسات و برخی از سخنرانی‌ها و سفرهای استانی خلاصه شود بلکه شایسته است به صورت عملیاتی هم نمایندگان مجلس و هم دولت به رفع موانع و تدبیری مناسب در توانمندی تولید گام‌هایی اساسی بردارند.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین نشستی که نمایندگان مجلس در کمیسیون‌های تخصصی خواهند داشت، تلاش ما بر این خواهد بود تا یکی از اصلی‌ترین مأموریت کمیسیون اقتصادی مجلس را تحقق شعار سال و توجه به منویات مقام معظم رهبری قرار دهیم تا همچنان ضرب آهنگ تولید شتاب بیشتری گرفته و کشور از چالش‌ها و نارسایی‌های اقتصادی نجات پیدا کند.

نظری افزود: همچنان بر این باور هستیم که با تکیه بر توان داخلی می‌توانیم تحریم دشمنان را بی‌اثر کنیم به شرط آنکه به جوانانمان باور داشته و از ظرفیت آنها در مسیر ارتقا تولید و به تناسب آن افزایش درآمد مردم استفاده‌ای بهینه و اصولی را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در سال تولید پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها در کنار ممانعت از صدور بخشنامه‌های خلق‌الساعه باید به سمتی حرکت کنیم تا تولیدکنندگان مواد اولیه با کیفیت را دریافت کرده و به تقویت تولید خود کمک کنند.

نظری اضافه کرد: یکی از اصلی‌ترین موانع در مسیر تولید و سرمایه‌گذاری، بانک‌ها هستند که با انواع تبصره‌ها و قوانین نامشخص سعی می‌کنند تا در مسیر تولید سنگ‌اندازی کنند که قطعاً بانک مرکزی باید نسبت به احصاء این موانع و مشکلات اقدام کرده و مانع‌زدایی‌ها را در اولویت اصلی برنامه‌های سال ۱۴۰۰ قرار دهند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در استان اردبیل نیز به تناسب کشور، انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی به ویژه بانک‌ها، گمرکات، امور مالیاتی و اقتصاد و دارایی نسبت به تسهیل فرآیند صدور مجوزها اقدام کرده و بسیاری از موانع را از مسیر تولید بردارند تا تقویت اساسی را در این بخش شاهد باشیم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار