کد خبر: ۶۳۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
اردبیل - مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل با اشاره به تولیدات صدا و سیمای اردبیل در ایام نوروز ۱۴۰۰ گفت: محوریت تولیدات ما در قاب تلویزیون و رادیو بیشتر با محوریت کرونا و بعد آموزشی است.

به گزارش آرانیوز:، علی ملااحمدی شامگاه شنبه در برنامه زنده تلویزیونی با تشریح ویژه‌برنامه‌های نوروزی صدا و سیمای مرکز اردبیل اظهار کرد: به مناسبت آغاز سال جدید و عید نوروز صدا و سیمای مرکز اردبیل در بخش رادیو، تلویزیون، خبر و همچنین معاونت فضای مجازی تهیه و تولید برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده است که بر این اساس در ایام پیش رو تا ۱۴ فروردین ماه تعدادی از برنامه‌ها که اغلب محتوایی شاد و مفرح دارند، از قاب شبکه سبلان و برخی از برنامه‌ها هم روی موج رادیو اردبیل قابل دریافت خواهند بود.

وی با اشاره به برخی ویژه‌برنامه‌های نوروزی گفت: معاونت سیمای مرکز اردبیل ویژه برنامه‌های متنوعی را در دستور کار قرار داده است که در تمامی برنامه‌ها تاکید بر رعایت اصول مراقبتی و بهداشتی در مواجهه با بیماری کرونا و ابعاد آموزش کلی در این زمینه است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل تصریح کرد: ویژه برنامه «یاز نغمه‌سی» با محتوای جذاب و مخاطب‌پسند به مدت ۱۰۰ دقیقه هر شب ساعت ۲۱ از شبکه سبلان با تهیه و تولید بخش‌های جذاب نمایش طنز، گزارش از شهرستان‌ها، گزارش زنده از بیمارستانها و آیتم‌های متفاوت دیگر در دستور کار قرار دارد.

ملااحمدی معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، گردشگری، فرهنگی، آداب و رسوم استان، معرفی آداب ویژه عید نوروز در استان و تشویق مردم برای صله ارحام و دید و بازدید را که در ایام کرونا به صورت مجازی انجام گیرد، از موضوعات و بخش‌های متنوع تولیدات صدا و سیما دانست.

وی اضافه کرد: برای رادیو اردبیل نیز تعدادی ویژه برنامه برای ایام نوروز تدارک دیده شده است که «باهار ماهنی سی» و «اولکمیزه باهار گلیب» دو ویژه برنامه معاونت صدا برای ایام تعطیلات نوروز است.

این مسئول با تاکید بر اینکه در تمامی برنامه‌ها به اطلاع رسانی و آموزش‌های مربوط به پیشگیری از بیماری کرونا توجه ویژه‌ای خواهد شد ادامه داد: هدف از تهیه برنامه‌های تولید تلویزیون و رادیو حفظ روحیه مردم و افزایش نشاط اجتماعی در بین آنهاست که امید داریم با تولید این برنامه‌های فاخر و شایسته مردم فهیم استان، قدمی مثبت در این راستا برداریم.

ملااحمدی از تدارک برنامه‌های ویژه نوروز در رادیو مرزی آران نیز خبر داد و گفت: «بایراملیق»، «نغمه‌لر» دو ویژه برنامه تدارک دیده شده برای رادیو مرزی آران بوده به صورت روزانه تهیه و پخش می‌شود.

به گفته وی معاونت خبر صدا و سیمای مرکز اردبیل هم همگام با سایر معاونت‌های مرکز با تولید و پخش گزارش‌های مختلف خبری تلویزیونی و رادیویی، تولید گزارشی از آداب و رسوم عید نوروز و لحظه تحویل سال در استان و تهیه و ارسال اخبار و گزارش‌های مختلف به تهران در قالب خبر مکتوب سعی در انعکاس لحظات مفرح و شادابی مردم استان خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل همچنین با اشاره به فعالیت مستمر در فضای مجازی و اهمیت آن در جهت‌دهی به افکار عمومی گفت: معاونت فضای مجازی نیز با تولید و انتشار پوستر، اینفوگرافیک و عکس نوشته با موضوع عید نوروز معرفی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی در فضای مجازی، ایجاد و بارگذاری صفحه ویژه در وب سایت مرکز سعی می‌کند مخاطبان خود را همراهی کند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار