کد خبر: ۶۳۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۲
اردبیل- رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: با اتمام زمان ثبت‌نام کاندیداهای ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر ۹۰۰ نفر در استان اردبیل ثبت‌نام کردند.

به گزارش آرانیوز:بهروز ندائی اظهار کرد: ثبت‌نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای شهر از ۲۰ اسفندماه شروع شده بود که با گذشت یک هفته این مرحله از انتخابات به پایان رسید تا در ۳۱ شهر استان بیش از ۹۰۰ نفر ثبت‌نام داشته باشند.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام ۸۵۲ نفر تاکنون قطعی شده و ۴۰ نفر نیز مراحل نهایی تکمیل ثبت‌نام را سپری می‌کنند که تا آخر وقت امروز این ثبت‌نام‌ها نهایی شده و به تأیید می‌رسد.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: هر چند در سطح کشور با کاهش داوطلبان شوراها روبه‌رو بودیم اما در استان اردبیل کاهش ثبت‌نامی‌ها جزئی بوده است.

ندائی به اطلاع‌رسانی رسانه‌ها در یک هفته گذشته اشاره کرد و افزود: از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان ۴۱۱ نفر با حضور در فرمانداری‌ها به شکل حضوری ثبت‌نام کرده و مابقی افراد که ۶۰ درصد داوطلبان را شامل می‌شود، از طریق دفاتر پیشخوان، اپلیکیشن موبایلی و رایانه‌های خود ثبت‌نام را انجام داده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: ۹ درصد ثبت‌نامی‌ها زن و ۹۱ درصد مرد هستند که نسبت به دوره‌های گذشته تفاوت چندانی را در سهمیه ثبت‌نامی بانوان شاهد نیستیم.

ندائی اضافه کرد: از فردا بررسی صلاحیت داوطلبان در هیئت‌های اجرایی شروع می‌شود سپس هیئت نظارت نیز نظر خود را اعلام خواهد کرد تا در روز ۱۹ خردادماه صلاحیت نهایی داوطلبان اعلام شده و از ۲۰ تا ۲۶ خردادماه ۱۴۰۰ تبلیغات کاندیداها انجام شود.

وی بیان کرد: ۲۷ خردادماه تبلیغات ممنوع خواهد بود و در ۲۸ خردادماه انتخابات ششمین دوره شوراهای شهر در کنار سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان و استان اردبیل نیز برگزار خواهد شد.

ندائی به زمان ثبت‌نام داوطلبان شوراهای روستا نیز اشاره کرد و ادامه داد: داوطلبان از ۱۶ فروردین می‌توانند به چهار طریق اعلام شده، ثبت‌نام خود را انجام دهند که زمان ثبت‌نام آنها یک هفته خواهد بود و تبلیغات نیز در موعد اعلامی به مانند کاندیداهای شوراهای شهر انجام خواهد شد.

وی از داوطلبان انتخابات شوراهای روستا خواست تا از هم اکنون به فکر تهیه برگه عدم سوءپیشینه باشند تا در زمان ثبت‌نام مشکلی نداشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل مدرک مورد نیاز برای ثبت‌نام داوطلبان شوراهای روستا را به مانند شوراهای شهر اعلام کرد و گفت: تنها در مدرک تحصیلی تفاوت وجود دارد به طوریکه برای روستاهای کمتر از ۲۰۰ خانوار مدرک خواندن و نوشتن نیاز است و بالاتر از این جمعیت باید افراد ثبت‌نامی دارای مدرک تحصیلی دیپلم باشند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار