کد خبر: ۶۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹
اردبیل-معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت:بیش از ۱۷۰۰ نفر از گروه های پر خطر در استان شناسایی و تزریق واکسن کرونا به این افراد آغاز خواهد شد.

به گزارش آرانیوز:بابک نخستین روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مرحله اول تزریق واکسن کرونا در بهمن ماه سال جاری انجام گرفته است اظهار کرد: در مرحله نخست واکسن کرونا به کادر درمان که به صورت مستقیم با بیماران کرونا در ارتباط بودند تزریق شد و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا در مرحله بعدی نیز گروه‌های پر خطر نیز باید واکسینه شوند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ واکسن کرونا به دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ارسال شده است افزود: واکسن‌های ارسالی جهت تزریق به سایر گروه‌های پر خطر و کادر درمان ساخت شرکت‌های چینی و روسی است و این دو واکسن مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و ستاد ملی کرونا نیز قرار دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تعداد واکسن‌های تزریق شده در این مدت را بیش از هزار و ۷۰۰ مورد اعلام کرد و گفت: گروه‌های دریافت کننده واکسن تاکنون گروه‌های اولویت دار پرسنل درمان، فوریت‌های پزشکی، آزمایشگاه، بهداشت، سرای سالمندان و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید بودند و سایر گروه‌ها نیز به اولویت واکسن کرونا را دریافت خواهند کرد.

نخستین از تزریق واکسن کرونا در دو مرحله ۲۸ روزه خبر داد و بیان کرد: مطابق دستورالعمل‌های بهداشتی و برابر اعلام ستاد ملی کرونا تزریق واکسن برای زنان شیرده و باردار، افراد زیر ۱۸ سال، افرادی که سابقه حساسیت شدید و شوک آنافیلاکسی دارند و افراد تب دار و علامت دار، ممنوع اعلام شده است.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار