کد خبر: ۶۳۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
اردبیل - معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: در ایام تعطیلات نوروزی آبگرم‌ها و هتل‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به روی مسافران و گردشگران باز خواهد بود.

به گزارش آرانیوز:بهروز ندائی ظهر چهارشنبه در آخرین جلسه هماهنگی ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: تمام صاحبان هتل‌ها و آب‌های گرم موظف شدند به اندازه ظرفیت اعلام شده و همچنین پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی نسبت به پذیرش مسافران و گردشگران اقدام کنند تا انجام یک سفر ایمن و کم خطری را شاهد باشیم.

وی به شرایط استان در وضعیت کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۴۶ نفر بیمار کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی داریم که نسبت به ماه‌های گذشته این آمار روز به روز کمتر شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل ضرورت کنترل بیماری کرونا را با در نظر گرفتن تمهیدات ویژه سفر نوروزی یادآور شد و تصریح کرد: با ابلاغ دستورالعمل‌های مسئولیت‌پذیری از سوی ستاد کرونا شرایطی مهیا شده تا شهرها در چهار رده اعلام شده نسبت به پذیرش و یا عدم پذیرش میهمانان و مسافران اقدام کنند.

ندائی افزود: تمامی شهرهای استان اردبیل در وضعیت زرد و آبی قرار دارند و مسافرت به این شهرها بدون محدودیت زمانی انجام خواهد شد که البته در ورودی شهرها تست کرونا و سایر الزامات بهداشتی مد نظر و مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم در ۲۰ روز آینده تغییری را در رنگ شهرهای استان شاهد نباشیم و اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس‌آباد دارای رنگ زرد و مابقی شهرها در وضعیت آبی قرار دارند.

ندائی اضافه کرد: با توجه به اینکه سفر از شهرهای قرمز و نارنجی به سایر شهرها ممنوع بوده و هموطنان استان اردبیل نیز نمی‌توانند به شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی سفر کنند، هتل‌داران و مراکز اقامتی موظف هستند در صورت پذیرش میهمان و مسافر نسبت به گرفتن تست کرونا از آنها اقدام کرده و به هیچ وجه ما از شهرهای قرمز و نارنجی مسافری را در استان اردبیل پذیرش نخواهیم کرد.

وی بیان کرد: همچنان کنترل تردد شبانه و محدودیت‌ها در این زمینه پابرجاست و از ساعت ۹ شب تا سه صبح هرگونه تردد با اعمال جریمه‌های سنگین روبه‌رو خواهد شد.

ندائی اظهار کرد: هتل‌داران موظف هستند تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و به نوعی در ورودی شهرها عوامل کنترل و نظارت دایر خواهد بود تا تست کرونا از گردشگران و مسافران اخذ شود.

وی ممنوعیت اقامت در مراکز غیر از هتل‌ها و مجموعه‌های اقامتی را یادآور شد و تصریح کرد: به هیچ وجه اسکان در مدارس و همچنین چادر زدن در مکان‌های عمومی امکان‌پذیر نخواهد بود و ما از مسافران انتظار داریم از چنین اقدامات و برنامه‌هایی جداً خودداری کنند.

ندائی در مورد مسافرت از طریق ناوگان اتوبوس و هواپیما نیز گفت: در پایانه‌ها و فرودگاه‌ها قرار است تست کرونا از گردشگران و مسافران به عمل آید و در صورتی که تست آنها منفی باشد، امکان مسافرت به آنها داده شود.

وی عمده مسافرت به استان اردبیل را مربوط به مسافرت‌های فامیلی و اقوام اعلام کرد و افزود: در این زمینه ما از همشهریان انتظار داریم حتماً مراقب مراودات خود با چنین میهمانان و مسافرانی باشند و حدالامکان به مراکز بهداشتی گزارش بدهند تا تست کرونا از این میهمانان و مسافران که از سایر شهرها به روستاها و مناطق استان اردبیل سفر کرده‌اند، به انجام برسد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با قدردانی از همکاری خوب اصناف در یک سال اخیر در مسیر کنترل بیماری کرونا و حل مشکلات و نارسایی‌ها خاطر نشان کرد: با اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی ۹۰ درصد جمعیت استان غربالگری شدند ولی همچنان امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد شرایط خطرناک فاز چهارم بیماری نشویم چرا که ویروس جهش یافته کرونا دغدغه‌ها و نگرانی‌های ما را دو چندان کرده است.

ندائی اضافه کرد: تمامی آبگرم‌ها و مراکز اقامتی در سرعین، اردبیل، مشگین‌شهر و سایر شهرها با در نظر گرفتن الزامات موازین بهداشتی فعال خواهند بود اما انتظار می‌رود به تناسب ظرفیت اعلام شده پذیرش میهمانان را شاهد باشیم تا دچار آسیب‌های بعدی در شیوع مجدد بیماری کرونا نشویم.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار