کد خبر: ۶۳۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: صیانت از منابع طبیعی، پوشش گیاهی و محیط زیست اهمیت بسزایی دارد و بی‌توجهی برخی دستگاه‌های اجرایی به این مسئله مهم غیرقابل قبول است.

به گزارش آرانیوز:سید ناصر عتباتی عصر یکشنبه در نشست با فعالان و مسئولین محیط زیست در اردبیل اظهار کرد: رعایت پیوست‌های زیست محیطی در اجرای پروژه‌های مختلف از جمله پروژه‌های عمرانی ضرورت دارد که در این رابطه باید تمامی دستگاه‌های اجرایی به این پیوست‌ها پایبند باشند.

وی با اشاره به اهمیت صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست افزود: بی‌توجهی برخی دستگاه‌ها و نهادها در اجرای پروژه‌های خود به مسائل زیست محیطی، یکی از عوامل بی توجهی به محیط زیست از سوی مردم است و می‌بایست دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان در این زمینه پیش‌قدم باشند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: با اذعان به اینکه مسئله حفاظت از محیط زیست یکی از دغدغه‌های اصلی مقام معظم رهبری است باید توجه داشت که با استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاه‌های اجرایی مختلف در این زمینه کوشیده و در بحث رعایت پیوست‌های زیست محیطی به جد عمل کرد.

عتباتی ادامه داد: استان اردبیل به دلیل برخورداری از اقلیم مناسب و پوشش گیاهی متنوع یکی از نادرترین زیست محیط‌ها را در کشور دارد که لزوم برخورداری از این منابع طبیعی تا سالیان دراز، حفاظت و صیانت از آن است.

لزوم نهادینه کردن حفاظت از محیط زیست در جامعه

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: می‌بایست صیانت از محیط زیست در جامعه نهادینه شده و در راستای افزایش تعداد دوستداران طبیعت و محیط زیست با برنامه مدون و راهکارهای اساسی تلاش کرد که در همین رابطه فرهنگ‌سازی در صیانت از منابع طبیعی باید از نهاد خانواده‌ها آغاز شده و در جامعه تبیین شود.

عتباتی گفت: مراجع قضائی استان شکایات طرح شده از سوی سازمان‌های مردم نهاد علیه متخلفان مسائل زیست محیطی را با دقت و طبق روال قانونی بررسی کرده و احکام لازمه را صادر می‌کند.

وی اظهار کرد: مجازات جایگزین حبس یکی از راهکارهای لازم برای صیانت از محیط زیست بوده که با فرهنگ‌سازی و تشریح اهمیت محیط زیست در جامعه باید به سمت برخورداری از فضای زیست سالم پیش رفت و در این همین زمینه بی‌شک تعامل دستگاه‌های اجرایی لازمه کار است.

این مسئول از سازمان‌های مردم نهاد و فعالان محیط زیست خواست تا نقش مطالبه‌گری خود را به خوبی ایفا کرده و نسبت به هر گونه سهل انگاری در امر صیانت از محیط زیست واکنش به موقع نشان داده و گزارشات خود را به مراجع قضائی جهت هر گونه برخورد با متخلفان ارائه نمایند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار