کد خبر: ۶۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
اردبیل - دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به دنبال شناسایی مواردی از ابتلاء به کرونای انگلیسی در اطلاعیه ای از مردم اردبیل خواست برای حفظ جان عزیزانشان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش آرانیوز:دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به دنبال شناسایی مواردی از ابتلاء به کرونای انگلیسی در استان اردبیل اطلاعیه ای صادر کرد.

متن اطلاعیه به شرح زیر است:

به دنبال شناسایی مواردی از ابتلاء به ویروس کرونای انگلیسی در استان اردبیل و احتمال افزایش شیوع در بین خانواده‌ها، نکاتی را به اطلاع عموم هم استانی‌های عزیز می‌رسانیم:

راه‌های پیشگیری از کرونای انگلیسی مشابه کرونای قبلی بوده و افراد برای مبتلا نشدن به کرونای انگلیسی باید پروتکل‌های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنند. این ویروس جهش یافته شدت سرایت بیشتری دارد و افراد در سنین پایین‌تر مانند کودکان و نوجوانان را بیشتر گرفتار می‌کند. علائم بیماری در افراد مبتلا به کرونای انگلیسی سریع‌تر و شدیدتر بروز کرده و متأسفانه این بیماری بیشتر منجر به مرگ و میر می‌شود.

از عموم هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود از ترددهای غیر ضروری و شرکت در دورهمی ها و میهمانی ها پرهیز کنند و اشخاص آسیب پذیر مانند سالمندان، مادران باردار، بیماران زمینه‌ای و کودکان، حتماً در خانه بمانند.

ماسک زدن و رعایت فاصله گذاری ۱/۵ متری همچنان بهترین روش مقابله با کرونا بوده و افراد علاوه بر شستشوی مرتب دست‌ها با آب و صابون، گندزدایی سطوح را جدی بگیرند و از تجمع در مکان‌های سربسته و فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

از همه خانواده‌هایی که مسافر از استان خوزستان و استان‌های درگیر کرونای انگلیسی یا کشور عراق دارند یا افرادی در این مناطق کار می‌کنند و به استان اردبیل خواهند آمد درخواست می‌کنیم به محض ورود این افراد به استان، به سامانه ۴۰۳۰ یا تلفن مرکز مدیریت بیماری‌های شهرستان‌ها اطلاع داده و یا به نزدیکترین پایگاه یا مرکز یا خانه بهداشت محل سکونت مراجعه کرده تا غربالگری و معاینه و تست انجام شود و در صورت ابتلای افراد، سریعاً درمان یا ایزوله صورت گیرد تا مانع انتقال ویروس در خانواده گردد.

همچنان تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک حتی الامکان به تعداد ۲ عدد و عدم انجام مسافرت، مهمترین اصل پیشگیری از ابتلاء به کرونا بوده و تمام خانواده‌ها برای حفظ جان عزیزان خود باید موازین و نکات مهم بهداشتی را رعایت نمایند.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار