کد خبر: ۶۳۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
اردبیل - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: نظارت بر ساخت و سازها در شهرهای استان تشدید می شود.

به گزارش آرانیوز:فرزاد قلندری در جلسه پیشگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهرهای استان اردبیل اعلام کرد: شیوه نامه‌ای بعد از چندین نشست کارشناسی و با حضور دستگاه‌های متولی ساخت و ساز در استان تهیه، تدوین و نهایی شد.

وی ادامه داد: این شیوه نامه پس از احصای وظایف دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌ها و سازمان نظام مهندسی ساختمان و بر اساس ضوابط و دستورالعمل‌های مربوطه جهت اجرا، ابلاغ و مقرر شد در شهرهای استان بویژه اردبیل عملیاتی شود.

قلندری افزود: باید شهرداری‌ها و نظام مهندسی و راه و شهرسازی اقدامات لازم جهت انضباط بخشی به ساخت و سازها و کنترل ساخت و سازهای غیر مجاز را به‌عمل آورده و با تشکیل گروه‌های مشترک کاری و کارشناسی از ظرفیت‌های قانونی نیز در این مورد بهره بگیرند.

وی اضافه کرد: نمایندگان وزارت کشور در کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها نیز به وظایف قانونی خود در رسیدگی به ساخت و سازهای خارج از ضوابط ارجاعی به کمیسیون به‌همراه سایر اعضا اقدام خواهند کرد.

قلندری گفت: همچنین مقرر شد بازنگری و تهیه طرح‌های توسعه شهری شهرها خصوصاً طرح تفضیلی شهر اردبیل پیگیری و ضمن توجه به نیازهای شهر در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ جمع‌بندی و اجرایی شود.

نظرشما
پربازدیدها
آخرین اخبار